Sv: Vad ska NI träna idag?
Här varvas det med våra första hjärnsläpp och perfekta träningpass. Typiskt med det förstnämda precis innan tävling, gulp. Att jag helt plötsligt glömmer kommandon känns inte heller helt betyggande kanske.
För ett par dagar sedan hade vi det bästa passet ihop någonsin, det var helt
magiskt! Han gick som en dröm. Vi befann oss på en ny plan igen eftersom jag vill träna så mycket som möjligt på det inför den nya klubben vi ska debutera på. Vi höll bara på knappa 20 minuter sammanlagt men jag hade en showig, sprudlande glad, fokuserad och fantastisk hund som sög min ögonkontakt som en magnet där han med sina höga knälyft svävade fram slickad mot min vänstra sida. WOW!
Lyckades hitta en perfekt uppvärmning som passar oss båda bra. Jag lekte med honom innan, pausade en stund, lekte och arbetade upp en jättepositiv hund, pausade. Klickade några frivilliga ingångar, lekte, och sen började jag momentträningen.
Igår fick vi dock det första hjärnsläppet där
stå betydde ligg och
sitt betydde stå osv. Matte blir bara skapligt nervös när alla moment som suttit klockrent börjar falla i bitar.
Platsen blev jättebra iaf, kompisen varvade med att kalla in sin hund åt båda håll, gå fot förbi och störa på många sätt och Iver låg där han låg om än lite besvärad av alla mygg.
Jag försöker dock hitta en quickfix lösning för transportsträckorna, det är 50/50 på hur han beter sig där. Igår gick jag in på plan och varierade med att belöna halvvägs in, hela vägen, precis när vi gått osv, vi får se hur det tar sig.