Vad ska NI träna idag?

Sv: Vad ska NI träna idag?

Såg jättetrevligt ut!

Härlig kontakt mellan momenten och en skitsnygg apportering! Det är så ofta man ser snabbt ut och slött in med dåliga upptag i apporteringen, din hade bra fart i båda hållen, det är alltid kul att se. :)

attheedge: Tack, tack! Japp, det är fräs i den här hunden och hon älskar lydnadsträning.

MrsScabtree: Klart du ska ut med den lille vite!:laugh:

Vi håller på och filar på ettan men är nog inte klara till hösten, vi ska gå våra spårprov först :D

Lilljess: Men vadan detta? Voffo då då? Skitsött iaf. :love:

kl

Avslutning på agilitykursen igår. Koncentrationsförmågan saknas fortfarande men lite bättre i alla fall, i slutet var jag jättestolt! Kort sagt så går varje hinder bra, han är totalt orädd för gungan (gör den dock inte helt själv än, har bara testat 3 gånger totalt), slalomet gör han framsteg hela tiden och resten går väl smärtfritt.
Handlingen dock går inte så bra, främst pga koncentrationen. Men men, det kommer väl. När han väl är koncentrerad funkar det hyfsat.
Testade på bakombyten för första gången igår också.

vad det såg trevligt ut! jag hörde inte någon kommendering i inkallningen, men om den kom där jag tror den kom så var betyget lite snålt tycker jag. men det tycker jag att du fick igen på apporteringen där hon först springer förbi apporten. tänk också på att du ger ett ganska kraftigt dk vid några av ingångarna, genom att veva med vänster arm. om du tränar tillsammans med andra så kan du be dem hålla lite koll på detta, för oftast märker man inte det själv.

Åh, tack!

Inkallningen är vårt svåraste moment, måste träna mer på det. Jag har handtecken eftersom det funkar bättre än röstkommando.

Apporten, ja en tia var väl snällt, för hög fart så hon missade den, tugg och snett sättande. Men det är bara att ta emot!;)

Och armen vet jag om, har inte orkat jobba bort den bara. De kanske inte brukar vara så hårda på sådant förrän i trean?

Har du några tävlingar inplanerade eller har du just tävlat?

olika domare är olika hårda, oavsett klass. jag tycker också att det brukar vara så att drar de mycket för en detalj så har de lite överseende med andra?

vi ska göra premiär i början av juli är det tänkt. då hoppas jag att vittringen sitter som ett smäck och att vi har hunnit länka ihop några moment :).

*kl*

Usch jag blev så besviken idag på träningen ( klubben ), jag reagerade för mycket känner jag nu men då blev jag så ledsen =(

Zaga reste sig under platsligg och drog igång flera hundar.. Nu när jag i efterhand läser och tänker så är det väl inte hela världen på en träning men då kände jag mig helrutten och gick i ett hörn och grät en skvätt ( löjligt jag vet ).

Resterande träning genomsyrades tyvärr av händelsen från min sida och Zaga blev låg.

Nya tag i morgon, men jag blev så paff. Jag ansåg nog att hon var trygg att lägga på det avståndet jag stod och hon har ALDRIG sprungit fram till andra hundar utan i dom få fall så har hon kommit till mig ...

Aja, så är det!

Man har sina dagar allt bara känns hopplöst när nåt sånt händer. Bara att ta nya tag!

det där har hänt oss alla :D. också att man reagerar lite väl mycket själv. jag tror det handlar mindre om att man är besviken över hundens uppförande utan mer om att "projektet misslyckades". dvs man har försökt skapa något (i ditt fall säker platliggning), lagt ner mycket tid och resurser och just i det ögonblicket när projektet misslyckas så känns det som att allt var till ingen nytta. så är det naturligtvis inte, men just då kan det kännas så. att gråta en skvätt i en sådan situation är nog ganska normalt.

sedan kan man förstås också råka ut för en hund loke... jag vet inte hur många gånger som jag har lagt honom/bundit upp honom och gått iväg och sparkat på ett träd en liten stund till jag sansat mig lite. jag tycker att det är en jättebra strategi, för när jag har sparkat färdigt på det stackars trädet är jag glad igen och kan ta nya friska tag. tyvärr har jag i samband med detta också råkat ut för personer som har tyckt att jag är en jävla idiot som öht kan bli arg på min hund (trots att han för 10:e gången den dagen har stoppat ner huvudet i någons väska och snott deras godis). vilket då har lett till att jag förutom att vara arg och besviken också har dåligt samvete, och då är ju garanterat resten av träningspasset helt förstört.

jag vet inte riktigt vart jag vill komma med inlägget mer än att kanske uppmana folk till att hitta en bra strategi för att avreagera sig, och låt era träningskamrater och elever ta den tid de behöver för att återhämta sig. man ska inte fortsätta att träna om man är något annat än glad och lugn.

KL

Shit happens! :)
Grima ligger alltid på platsliggning tyckte jag. Tills vi skulle ligga brevid grannens enligt Grima snygga rottis..då hade hon glömt bort vad platsliggning var..*mutter* ;)

Ja jag tror du träffade punkten, jag var egentligen inte besviken på Zaga utan mer att platsen som varit så gott som säkrad misslyckades fatalt och "störde" andra. Hon var ju inte arg eller skulle mucka gräl, bara sjukt tokglad och ville ha lite jaga på plan =/

Jag har svårt för att misslyckas inför andra, det erkänner jag direkt. Löjlig igen, jag vet men så är det och det är något som jag måste jobba med. Hade hon rest sig och dragit en repa i all ensamhet så hade jag bara kallat in och lagt om.

MrsScabtree: Jag vet det egentligen, men just då kändes det som allt annat än shit happens =)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 768
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 353
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Tja, ni som känner mig från AoH vet att det blivit ett antal rasvalstrådar genom åren :p (vilket faktiskt varit till stor hjälp, jag...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag sitter och funderar angående rasval på nästa hund. Även fast det är säkert ett par år bort tänkte jag börja kolla upp uppfödare...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka