Sv: Vad ska NI träna idag?
Var och tränade i ridhuset idag. Ingen agility eftersom det väl nybörjarträning, och även om vi inte startat än så räknar jag oss inte till nybörjare (ffs vi nollade ju en klass 2 bana förra veckan
).
Sååå..bara lydnad alltså.
Sami: Ska ju tävla på söndag. HUA. Har aldrig varit så nervös inför en tävling. Vill ha mitt LP nu så jag kan gå vidare i mitt liv
. Hoppas det är riktigt kallt så dom andra hundarna inte vill göra något så min isbjörn glänser och impar på dommarna
Aaaaanyhow.. Linförighet: Gick jättebra! Lite sneda sättanden, lite långt fram, men just nu bryr vi oss bara om snabbhet och att han inte håller på och rättar, precision får komma senare. Han har ju varit låg i fotgåendet i ridhuset senaste gångerna, men inte idag
Ställande under gång: Stabilt. Inte 10-mässigt, men stabilt (brukar hamna på 8-9 beroende på hur mycket jag klantar mig
). Orkar inte peta i det nu. Finns viktigare saker att koncentrera sig på.
Inkallning. Gick bra till en början. Men varje gång jag kallade in blev vi utskällda av en schäfer som är där och miljötränar (inte så stort ridhus). Märkte att han blev mer och mer osäker och tappade fart, så jag la ner, ska träna idag utan vidare störning.
Läggande. Hm..går framåt. Dock har jag svårt att behålla farten på honom om jag går ordentligt, faller gärna tillbaka i sina långsamma lägganden. Men men, vi kämpar på. Har ju tre dagar på oss (lördag blir helvila).
Apport. Supernöjd. Hittade en stor tung apport som han tog utan vidare diskussion. Visst, han var lite komfunderad, men höll ordentligt.
Hopp: Gick bra. Lite problem med sättandet. Han rättar gärna, men vi fokuserade på snabba sättanden och det blev mycket bättre. Dock tjyvade han en gång
Får tänka på att vara tydlig när jag lämnar honom.
Ptjaa.. det kan gå lite hursomhelst. Är det inte charmen med sporten?
Flex: Dumruta: går bra, förutom att han är slarvig i fotgåendet. Något att jobba på. (dock ett tag tills han tävlar elit, men man tränar på det man kan just nu.)
Fjärr: Wohoo.. Mitt slit har gett resultat
Gjorde suppersnygga växlingar från 10 meter.
Treans- och elitruta: Gick bra förutom att han siktade på rutan första gången jag skulle skicka till konen. Kom snabbt på var jag menade.
Skickade på metallapporten nån gång också. Snygga ingångar! brukar annars inte vara hans grej..