Sv: Vad ska NI träna idag?
*kl*
puttar upp tråden lite. vi har tränat på som vanligt men det har inte blivit så mycket skrivande.
idag åkte loke och jag ner på klubben för att få lite störningsträning. det fick vi också
. mer om det senare.
dumrutan: vi tränade vidare på kvarståendet och ställandet som fortfarande är separerat. han glömde sig ett par gånger och flyttade på ett ben men när han kom ihåg hur han skulle göra så blev det bra! själva ställandet börjar arta sig när det gäller att tänka bakåt och reagera snabbt, men vi får jobba lite med att han ska hålla sig rak. så fort jag säger "stå" så flyger rumpan ut en halvmeter
.
läggande: busade upp honom rejält men han segade ändå som tusan. så jag tryckte faktiskt till honom på skuldran lite
, sedan brottades vi på lek lite och nästa gång jag sa ligg så gick det betydligt fortare! det är en svår balansgång tycker jag, om han tror att jag ska kasta någon leksak så blir allt i slow motion, och har jag godis så blir han så himla koncentrerad och ibland går inte signalen ända ner från hjärnan till benen. men vi kanske kan bus-brottas lite som variation för att göra det roligare?
elitruta: vi började med några skick till konen. den här gången la jag inte bollen bakom utan hetsade honom innan och sedan sprang vi ikapp mot konen. när han hade bra fart och fokus framåt kom bollen flygande över huvudet. jag brukar vara så himla klantig och kasta precis i det ögonblicket som han vänder sig om, men inte idag. duuuuktig agge!
. sedan fick vi vår störningsträning i form av en ung groenendael som ville leka när loke var påväg till rutan. men den var ju snäll och det är väl på tiden att loke får igen för gammal ost. hur som helst blev skicket efter det en aning vingligt, men resterande kan jag inte klaga på!
fjärr: körde lite olika skiften och olika avstånd. han var väldigt seg från stående till sittande (dock korrekt) men ovanligt snabb från liggande till sittande. fokus ligger på läggande från stående och det gick helt okej trots utökat avstånd. det händer att han lyfter på tassarna men han flyttar åtminstone inte på dem längre. med lite träning ska vi nog få till det.