Vad ska man ge för lederna?

S

sufiiee

Vill ha lite tips på vad man kan ge för tillskott till sin häst för lederna. Hon är lite stel och det knäpper i lederna :)

Sv: Vad ska man ge för lederna?

Glukosamin eller nypon- Vilket som kan ge bäst resultat beror på varför hästen behöver det. Men bägge sakerna kräver ganska lång tids användning för att göra nytta. Så räkna med månader innan du ser full effekt.

MSM.

Sedan har du ju cosequin, flexjoint, cortaflex och allt vad dom heter.

Gurkmeja, nypon.

Hyalonsyra är väl den som gett den snabbaste och bästa effekten på vår ålderman, tog ungefär en vecka så visade sig en klar förbättring och efter en månad var han klart mjukare/smidigare än sina betydligt yngre kollegor.

Ja MSM har jag hemma som jag har använt till min förra häst. Men räknas inte det som doping nu för tiden? :/

Vart kan man få tag på detta? Ger glukosamin till min gamle man just nu men det kanske är värt att pröva annat!!

Jag köpte MSM på en helt vanlig hästaffär :) för att vara exakt så var det Glada hästen :)

Det har jag faktiskt ingen aning om :D Ska du tävla då?

Ja tanken är att jag ska tävla i vår och det känns ju lite jobbigt att man måste sluta med det 2 veckor innan (eller vad det är) bara för att man ska tävla då vill jag hellre ha någonting som inte klassas som doping som man kan ge ändå! :)

Ja tanken är att jag ska tävla i vår och det känns ju lite jobbigt att man måste sluta med det 2 veckor innan (eller vad det är) bara för att man ska tävla då vill jag hellre ha någonting som inte klassas som doping som man kan ge ändå! :)

96 timmar, dvs 4 dygn, är det i karens på de flesta ledtillskott.

Just mot knäppningar i lederna fick jag köpa Thiamin hos min veterinär. Hjälpte en smula, men inte fullt ut.

Stela hästar har jag inte haft, men däremot mycket stela hundar. Som blivit som nya med glukosamin. Vi köper GlukoMax till dem, vilket jag tycker har varit väldigt kostnadseffektivt med tanke på pris/resultat.

Jag har tittat mycket på Finish lines produkter. Har hört att dom ska vara mycket bra! Dom har ett tillskott som heter FLUID ACTION HA som innehåller bla Hyalonsyra. Jag tänkte att jag skulle testa det till min som börjar bli lite till åren.

Det innehåller följande: (kopierat från hemsidan)
Innehållsdeklaration per kg:
Glucosamin HCl 157000 mg
MSM 18750 mg
Vitamin C 32000 mg
Ginkgo Biloba 5625 mg
Yucca rot 9060 mg
Magnesium fosfat 400 mg
Kalcium citrat 300 mg
Sodium Hyaluronat 780 mg

Någon som har testat det?

har hört att nypon ska vara bra för leder, dock mår mina knäppande leder bäst av att hållas varma ^_^. ha t ex lindor på benen och varmt täcke över natten på hästen och se till att skritta fram tills hästen är varm och jobbar innan ni travar eller jobbar mer avancerat.
har haft knäppande leder i ca 8 år och det är inte roligt nu på vintern när man blir is kall så fort man står still mer än 10 sek :/ så se till att hästen är lagom varm så hjälper det nog lite^_^

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V