T
Tokmaja
Inte just vilket bolag, utan hur mycket ska man försäkra i?
Köper häst för ca 40 000 och det är ju hennes marknadsvärde.
Men vad ska man ha i livförsäkringspremie osv??
Vad brukar man ha?
Blev nästan chockad när jag satt och räknade ut kostaderna för henne , har ju bara en shettis och en jättegammal tant ju, de kostar ju inte alls mycket om året... Men en ny häst här då.. gisses!! Då räknade jag på belopp som 25000, är det ett normalbelopp (hästen är 9 år, sto).
Är det stor skillnad mellan bolagen och vad de erbjuder?
Är det något bolag som är räknat som "bättre"?
Har haft A på mina hittils och varit väldigt nöjd.
En till fråga, kommer att ta bort gammeltanten mitt i en försäkringsperiod, kan av avbryta försäkringen mitt i (betalar halvårsvis och uppsägningen kommer att ske i samband med nästa premie) kommer jag att behöva betala in den premien också, eller kan man avsluta?
OM man tex har en häst försäkrad och den förolyckas under försäkringsperioden, får man tillbaka resterande premie?
Köper häst för ca 40 000 och det är ju hennes marknadsvärde.
Men vad ska man ha i livförsäkringspremie osv??
Vad brukar man ha?
Blev nästan chockad när jag satt och räknade ut kostaderna för henne , har ju bara en shettis och en jättegammal tant ju, de kostar ju inte alls mycket om året... Men en ny häst här då.. gisses!! Då räknade jag på belopp som 25000, är det ett normalbelopp (hästen är 9 år, sto).
Är det stor skillnad mellan bolagen och vad de erbjuder?
Är det något bolag som är räknat som "bättre"?
Har haft A på mina hittils och varit väldigt nöjd.
En till fråga, kommer att ta bort gammeltanten mitt i en försäkringsperiod, kan av avbryta försäkringen mitt i (betalar halvårsvis och uppsägningen kommer att ske i samband med nästa premie) kommer jag att behöva betala in den premien också, eller kan man avsluta?
OM man tex har en häst försäkrad och den förolyckas under försäkringsperioden, får man tillbaka resterande premie?
Senast ändrad av en moderator: