Vad ska jag titta på?

Leoni

Trådstartare
Känner jag måste uppdatera mina TV-kvällar men är helt ointresserad av teknik och följer dåligt med i vad som finns. Just nu har jag en comhem –tvbox som både är dyr och dålig så… . Vad har ni? Vad är bra? Vad ska jag ha?

Dessutom är jag antagligen den sista i sverige med en tjockTV- den funkar utmärkt så den behåller jag gärna. Men då måste jag kanske ha någon form av omkopplingsmojäng för att kolla via nätet?

Jag är rätt nyfiken på Netfix? Är det bra?
 
Sv: Vad ska jag titta på?

Hakar gärna på den här tråden om jag får, har lite samma problem!

Jag hade lovefilm förut som jag tycker funkade utmärkt, perfekt för mina behov. Tyvärr la de ner i somras, så nu har jag tänkt att nån streamingvariant kanske vore lämplig, men jag tycker det är svårt att få kläm på utbudet på de olika varianterna.

Just nu testar jag Viaplay, men är inte särskilt nöjd och kommer nog avsluta det. Det finns massor med filmer de inte har, framförallt lite smalare kvalitetsfilm - istället har de tonvis med amerikanska komedier och actionfilmer i b-segmentet. På tv-sidan så är det väldigt mycket dokusåpor och liknande från TV3, jag skulle vilja ha bra tv-serier istället, typ Mad Men, The Wire, Boardwalk Empire, Sherlock, Top of the Lake, den typen serie.

Netflix funderar jag också på, om inte annat för att kunna se House of Cards. Nån som har testat det?
 
Sv: Vad ska jag titta på?

Netflix är underbart! Det och SvT play har i princip helt raderat ett behov av andra.tvkanaler.
 
Sv: Vad ska jag titta på?

Tycker filmerna att filmerna varierar, ganska mycket gammalt o litet utbud. Däremot mycket.på barnsidan, sonen älskar netflix.

Men dom har ju prova-på en månad utan krav på fortsatt. Så du kan ju prova en månad o se :)
 
Sv: Vad ska jag titta på?

Vi har Samsungs SmartTV och är jättenöjda med att ha hela nätutbudet i själva TV:n. Bra bild när man jämför med andra märken också. Jag utnyttjar just nu mest Headweb, och har tidigare varit kund hos SF Anytime. Sedan kan man ju surfa in på SVT Play och andra play-kanaler när det finns anledning.

Tycker det är ett rätt bekvämt sätt att ha tillgång till film i TV:n.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 944
Senast: hastflicka
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 951
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 769
Senast: Lobelia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp