Vad ska jag starta?

Daimie

Trådstartare
tänkte starta på Dackeritten eftersom jag ändå bor i Växjö(nära och bra). Nu är det så att jag blir fruktansvärt nervös inför tävlingssammanhang i alla de former och tycker att det är superjobbigt. Samtidigt är det ju väldigt skoj också:) . Jobbigt läge. Har startat CR tidigare och är ju därför kvalificerad för tävlingsklass men funderar ändå på att ta en CR till. Visst man kan ju ta det superlugnt om man vill i tävlingsklassen men det blir liksom lite mindre press på en under CR. Så vad tycker ni? Ska jag plåga mig själv och ta en tävlingsklass eller rida CR för skojs skull:crazy:. Hjälp mig alla vänliga psykologer.

Sv: Vad ska jag starta?

Ta CR. Då är det fler som tar det lugnt, och därmed lättare att få sällskap.
Dessutom får du ju en rosett också, efter godkänd ritt.:idea:

Max tiden skiljer sig ju inte så mycket åt mellan de båda klasserna (30min) så du kan rida väldigt lugnt även i tävlingsklassen. Jag hade valt den just för att kunna tillgodoräkna mig km. Men känner du dig stressad av att det är tävling ska du givetvis välja clear rounden, det ska det ju ändå vara njutbart oxå! :)

Men ta tävlingsklassen!!:) Du kan ju ta det lugnt ändå och se det som ett plus/trygghetkänsla att du känner igen dig överallt!!:D Bättre att ta tävlingsklass hemma än att behöva stressa upp sig för att rida vilse med...:angel: Du vet ju ungefär var "farligheterna" ligger och var pållan kan börja tramsa, om hon nu gör det fortfarande.;)

Men ta tävlingsklassen!!:) Du kan ju ta det lugnt ändå och se det som ett plus/trygghetkänsla att du känner igen dig överallt!!:D Bättre att ta tävlingsklass hemma än att behöva stressa upp sig för att rida vilse med...:angel: Du vet ju ungefär var "farligheterna" ligger och var pållan kan börja tramsa, om hon nu gör det fortfarande.;)

Hon har faktiskt börjat bli jätteduktig! Galoppen funkar till och med kanon. Tyvärr bli det dessvärre ingen ritt. Efter nogrannt övervägande så går det inte ihop sig rent ekonomiskt och tidsmässigt. Dessutom har jag ingen sadel som riktigt fungerar(får hem en imorgon peppar, peppar!). Varför ska allt vara i juni? studenter, sweden rock alltihop:crazy: ! Hur går det med lilla Fia? Jag ser henne från jobbet, ser pigg och glad ut.

Nej nu blir det min kompis som får rida henne två tävlingar i sommar och jag startar tävlingsklass på Halmstadritten?(heter den nu va?) i höst. Då har jag med mig omnämne kompis fast med egen häst. Superbra med en babysitter för mig, nervvraket som inte fattar varför jag utätter mig för diverse tävlingar jämnt och ständigt:devil:

Kul!!:) Det kommer säkert att gå bra på tävlingarna sen!!

Fia är med superduktig nu!! Trippar över bron på Brorundan som om hon aldrig gjort annat!!:eek: :D Själv och allt!!:D Allt har bara lossnat nu ett tag och hon bara går från klarhet till klarhet. Superfin i kroppen är hon med, inte det minsta bukig!!:banana: Synd på timingen bara, för ikväll släppte vi dem (Fia och Snotra) i sommarhagen. Så nu blir hon väl rund som en boll igen....

:) Okej, ja då blir det gotte. Jag släppte Daimie i maj och hon ser ut som en boll hiihi. Hon får gå i en lite mindre och nerbetad hage ngra timmar om dagen för jag blir så orolig för fång och annat...:(

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Distans Jag är jättesugen på att prova starta distans i sommar, har varit groom några gånger och det verkar så kul! Funderar lite på träning...
Svar
2
· Visningar
2 689
Senast: mackan
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke
  • Uppdateringstråd #2