Vad ska jag säga?

Y

yolanda

Jag fick min foderhäst för 3 veckor sedan och han har hittills stått ensam i en hage, nu vill jag släppa ihop honom med andra hästar men han som äger stallet kommer hela tiden på ursäkter som; vi ska avvakta och se att han inte är sjuk, han står lika bra där osv. Jag försöker förklara för honom men han lyssnar inte!
(Det är en ridskola med bara en privathäst förutom min, så alla hästar är hans) Hjälp mig, då detta börjar bli riktigt jobbigt!:confused:

Sv: Vad ska jag säga?

Eftersom det är hans hästar och hans ridskola så bör du nog lyssna på honom istället. Det finns säkert en bra anledning till varför han inte vill släppa in din häst till sina hästar. Smittorisk, sparkskador mm är sådant som kan bli väldigt kostsamt om man driver en ridskola och tvingas ställa in lektioner pga sjuka eller skadade hästar.

Sv: Vad ska jag säga?

Kan inte den andra inhyrningens och din häst gå tillsammans då så att han får lite sällskap?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 808
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka