Ja, det gör ju såklart skillnad, säger nån hallon tänker jag automatiskt häck men absolut fler än en. Det måste ju nämnasMan har inte ett hallon. Man har en häck. en meter eller fem meter. Massor av bär blir det!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det gör ju såklart skillnad, säger nån hallon tänker jag automatiskt häck men absolut fler än en. Det måste ju nämnasMan har inte ett hallon. Man har en häck. en meter eller fem meter. Massor av bär blir det!![]()
Glömde - krusbär.Jag har vinbär - svarta, röda och vita. Hallon i en liten häck. Två buskar blåbarstry. Två sorter för de ska befrukta varann.
Funderat på Aronia men äter ju inte socker så jag har avstått
Sen har jag dessutom krikon, plommon och körsbär.
Vi har köpt 2 plantor till att börja med...Man har inte ett hallon. Man har en häck. en meter eller fem meter. Massor av bär blir det!![]()
Det finns toppympade hängmullbär, det kan du kanske få plats medVar tänkte du ha dom?
Jag älskar mullbär men har inte plats själv ^^ annars gillar jag hallon och blåbär som heter Putte och Emil, har båda sorterna och de är väldigt goda![]()
Mina hallon ger jättebra med skörd! Sort okänd tyvärr.Mot söderväggen (om dom trivs där)
Tack för tipset ger hallonen bra med skörd?
Jag har haft hallon förr men fick bara sådär 20 bär per säsong på busken![]()
Olika sorter. Sedan har de spridit sig. Under våren har en del av hallonen ingått i praliner detsamma med körsbären de har ingått i annan pralin.Vi har köpt 2 plantor till att börja med...
Nää mest går riktiga blåbär åt. Som nån sa det smakar som blåbär ska personen i fråga hade tydligen bara ätit blåbär från frysdisken i affären.... Blåbären växer fantastiskt bra men lite tveksamt på hur mycket vi egentligen äter av dem
![]()
De är iaf väldigt fina till bakning osvNää mest går riktiga blåbär åt. Som nån sa det smakar som blåbär ska personen i fråga hade tydligen bara ätit blåbär från frysdisken i affären...
De är iaf väldigt fina till bakning osvmen nej smakar inte jättemycket.
Det finns toppympade hängmullbär, det kan du kanske få plats med
Mina hallon ger jättebra med skörd! Sort okänd tyvärr.
Det finns ju en mängd olika sorter, som smakar olika. Flera av hybriderna smakar väldigt annorlunda från sorterna man kan köpa i fruktdisken.
Grattis! Jag hämtar mitt i majOooh...nu kanske nån kastade sig över sökmotorn..., kanske hittade ett och kanske mailat om ett litet fint mullbärsträd kan fraktas till någons adress
Tack för tips![]()
Mullbär kan du spaljéa om du vill hålla den kortVar tänkte du ha dom?
Jag älskar mullbär men har inte plats själv ^^ annars gillar jag hallon och blåbär som heter Putte och Emil, har båda sorterna och de är väldigt goda![]()
Jo, har sett en del spaljerade i Skåne. Men har ingen vettig plats att göra det på. Den platsen det kunde gått på hade blivit vid vår uteplats men tycker mullbär skräpar en del så tror inte jag vill det. Men om jag inte kan få hem ett litet träd kanske jag får tänka lite mer på detMullbär kan du spaljéa om du vill hålla den kortMan kan beskära hårt som buske också, det behöver inte bli ett träd
(Vårt mullbärsträd är ett stort, men inte det största jag sett!)
Ja det blir lite skräpigt under! Vårt står på en väl vald plats med det i åtanke.Jo, har sett en del spaljerade i Skåne. Men har ingen vettig plats att göra det på. Den platsen det kunde gått på hade blivit vid vår uteplats men tycker mullbär skräpar en del så tror inte jag vill det. Men om jag inte kan få hem ett litet träd kanske jag får tänka lite mer på det![]()