Mina hundar har alltid gått lösa på gården utan problem, gården ligger längst in på vägen så vi slipper förbipasserande bilar, ryttare etc. Men längs med vägen (ca 20 m ovanför, med skog emellan) ligger en träningsbana som svänger av precis framme vid våran gårdsplan. Hundarna brukade skälla lite om det kom nån ridandes i full fart däruppe men stannade alltid nere på gårdsplanen. Nu har dem helt plötsligt fått för sig att springa upp på banan och hoppa runt hästarna och skälla. De är inte aggressiva, varken morrar eller visar tänder, bara skäller (och viftar på svansarna) för att tala om för mig att det kommer nån. Men, vilket är mkt förståeligt, det är inte speciellt uppskattat av ryttarna. Hur ska jag göra för att få hundarna att förstå att det är ok att det rids på banan, och att de INTE får springa upp där?
Jag har ingen lust att stänga in dem men jag kan inte hålla koll på dem varenda sekund vi är i stallet. Och varför har de börjat springa upp där NU när de inte har gjort det innan??
Jag har ingen lust att stänga in dem men jag kan inte hålla koll på dem varenda sekund vi är i stallet. Och varför har de börjat springa upp där NU när de inte har gjort det innan??