Fille
Trådstartare
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har just nu en ettåring, som jag köpte när han var två veckor. En häst alltså. Jag har blivit erbjuden att köpa en häst från ridskolan där jag arbetar lite samt rider. Får hästen till bra pris. Men, det stora men, jag har just nu inte möjlighet att ha två hästar. Vi sparar pengar till gård så i framtiden behöver jag ju två kusar. Men som sagt, inte möjlighet så länge vi inte bor på gård. Jag har ingen stor ekonomi att lägga på häst och hästen jag blivit erbjuden att köpa får jag som sagt till bra pris. Kommer troligen inte att hitta en sådan häst till det priset när vi väl hittar gård.
Jag tycker ju dock väldigt mkt om min lilla plutt, dock rädd att han ev blir för liten för mina långa ben. Vet inte om jag har samvete att sälja, samtidigt som jag måste sälja om jag ska köpa hästen från ridskolan. Vet att ni inte kan ge mig korrekt svar, men hur skulle ni ha gjort?
Jag tycker ju dock väldigt mkt om min lilla plutt, dock rädd att han ev blir för liten för mina långa ben. Vet inte om jag har samvete att sälja, samtidigt som jag måste sälja om jag ska köpa hästen från ridskolan. Vet att ni inte kan ge mig korrekt svar, men hur skulle ni ha gjort?