Vad ska jag göra nu.... Hoppet ute och tiliten borta.

Sv: Vad ska jag göra nu.... Hoppet ute och tiliten borta.

En väl utformad facebookannons som går att dela är inte fel. Jag skulle snabbt kunna sprida den till X antal hundra mycket seriösa och aktiva hundmänniskor, som i sin tur har ännu fler vänner. Det är ALLTID lättare att sälja hund via kontakter än via annonseringssidor.

Gör du det Skogis så delar gärna jag också!

Man ska skaffa hundar man vill ha, men jag hjälper hemskt gärna till att förmedla till ett annat hem. Har ju en hel del hundkontakter...

Självklart. Så tänker jag också.

Jag delar också gärna en ev. FB-annons.

Tack alla! Jag ska försöka fila ihop en bra annons. stöder värmer verkligen. :)

Vi finns i norra Stockholm.
Han är van vid katter, vi har haft fyra olika. Han gillar att retas med dem men det ligger lite understimulering bakom. Han kan absolut bo med katt om man har det men man behöver läsa lagen ibörjan att katten ska lämnas ifred. Vår 19 åriga perser respekterar han och tvättar öronen på...

Han umgås med mina marsvin också och följer med lös in i rummet där de går i hagar på golvet. :p

Senast ändrad:

Tack alla! Jag ska försöka fila ihop en bra annons. stöder värmer verkligen. :)

Han umgås med mina marsvin också och följer med lös in i rummet där de går i hagar på golvet. :p

Jösses - marsvin skulle min ena heeler garantera göra slut på inom loppet av 3 sekunder :d

Vill han vara ensamhund eller kan han bo i flock?

Om det sys ihop något så kan jag vara behjälplig med transport om det funkar med mina arbetstider. Leon kan parkeras hos nattmatte vb.

Vill han vara ensamhund eller kan han bo i flock?

Trivs bra som ensamhund, flockliv beror nog på flocken. Han vaktar som sagt resurser och ska hjälpa till att uppfostra. Fyar jag åt en katt är han där och backar upp osv. Han är mer enmanshund är familjehund.

Tack!

Kl

Framför allt är jag tacksam för att så många tycker omplacering är ett alternativ. Jag var rädd att få svar i stil med "nackskott"...

Äh, verkligen inte. Alla hundar måste inte passa med alla familjekonstellationer. Att en nöthund knäpper med tänderna är inte konstigt, speciellt inte om den har lite myror i benen. Ett aktivt hem utan barn kan nog göra underverk:)

Äh, verkligen inte. Alla hundar måste inte passa med alla familjekonstellationer. Att en nöthund knäpper med tänderna är inte konstigt, speciellt inte om den har lite myror i benen. Ett aktivt hem utan barn kan nog göra underverk:)

Håller med:)

Verkligen! Och även på andra ledden, alla familjer passar inte med hund! Jag har verkligen blivit hånad för att jag inte anser att en hund skulle platsa hos oss. Vi har redan från början insett att vårt äldsta barn är livlig, högljudd och framförallt väldigt aktiv! Mycket snabba och hastiga rörelser. Han kan börja springa och kasta sig i soffan osv precis när som helst. Lillasyster pratar väldigt högt, gnäller ännu högre och spelar med sina musikinstrument varje dag. Nu låter våra barn som små monster och jag kan väl konstatera att det finns väldigt mycket lugnare barn. Men stackars hund som skulle bo i detta "kaos"! Jag ser det inte alls som att allt måste fungera hela tiden bara för att det gör det hos andra.

Jag har själv haft en hund med "det lilla extra" vad gäller det mesta, signalkänslig, osäker och med ett försvarsbeteende, dessutom ville hon alltid alltid ligga vid mina fötter och ville aldrig vara utan mig. Nej det fungerar inte. Tyvärr. Nu var hon gammal och helt slut i tre leder + rygg när första barnet kom, så att hon avlivades hade inget med barnet att göra.

Verkligen! Och även på andra ledden, alla familjer passar inte med hund!

Håller med och håller med!

TS: Hoppas det hittas ett riktigt bra hem till honom, tror precis som Migo att ett aktivt barnfritt hem hade varit super för honom! För aktiva, barnfria (eller med utflugna äldre barn) hundmänniskor finns det faktiskt rätt gott om :)!

Det gör det lite extra bittert för sonen är egentligen riktigt duktig med djur. Han hjälper mig mata och sköta både hund, katter och marsvin efter förmåga, lärde sig tidigt att klappa fint, älskar att gå på hundpromenad osv. Vi bor perfekt till för att ha hund och alla förutsättningar finns. Förra vintern höll jag på att gå sönder så jag fann ingen annan råd än att omplacera min okomplicerade tik eftersom ingen ville ha hanen och nu ska vi alltså bli helt hundlösa istället...? Loka fick det otroligt bra i sitt nya hem så för hennes skull är jag bara (!) glad. Men lite sjukt känns det....

Igår kväll insåg jag att jag undviker göra roliga saker med hunden eftersom det svider så. När träningen går så bra så undrar om det inte går att lösa ändå. Men det gör det ju inte, har jag slutligen insett.

Ska gå ut och ta lite nya foton idag och fila på en annons.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka