Vad ska jag göra nu.... Hoppet ute och tiliten borta.

Sv: Vad ska jag göra nu.... Hoppet ute och tiliten borta.

Vill bara säga hatten av till dig för att du är en så osjälvisk och engagerad hundägare som inte gett upp och som överväger alla möjligheter och vågar prova allt för din hund :bow:

När en TS visar den inställningen till problem som du gör nu, då blir Bukehjälpen som bäst. Önskar dig och hunden lycka till

Voff

Jag har nu skapat en utförlig annons med färska bilder på fb och spridit ut, den finns på båda heelergruppernas sidor bland annat.

Jag är inte helt säker på att kastrering är rätt men dyker inte ett nytt hem upp inom rimlig tid med mera krut på annonser m.m. så får det väl bli så. Jag ger det ett par veckor till och ska prata med veterinär för att ta reda på mer under tiden.

Det är skittufft. Extra tråkigt för att det är "just här och nu", det hade fungerat med några år +/-. Äldre barn, äldre hund etc. i någon slags konstellation. Sen når väl hundarna någon slags kulmen av tuffhet/vaktighet/allvar när de är kring tre år. Jag har i alla fall upplevt att det är då allvaret och "tyngden" kommer i hunden. Innan dess är de lite fjösigare. Men nu är de vuxna och menar det på ett annat sätt. Sen tar det ett par år innan de kan börja av överseende med saker igen just för att de blir lite äldre, klokare och de vassaste kanterna slipas av lite.

Lägg ut på din Facebook också så ska jag också dela!

Jag har också delat! Har också många (nästan bara) hundnördar på min FB :D!

Hoppas det kommer upp några bra intressenter!!

Kan någon länka till fb annonsen så kan jag också dela. Även jag har ett gäng hundnördar i min bekantskapskrets :)

Tack till Disen for delningen.. sa jag ocksa kunde dela ;)

Skogis: jag har petat pa en van till mig som forlorade sin heeler i somras och nu ar helt utan hund... duktig kille, valdigt aktiv, inga barn. Bara honom o nan katt som ar van vid hund. Manga backar sma... haller tummarna o tassarna

*kl*
Tack alla! Jag har nu fått en liten lugn stund vid datorn (de är sällsynta) och PMat till er i tråden som velat hjälpa till att sprida annonsen. :) Än inget napp.

*Kl*
Jag vill bara berätta att Qito nu har fått ett nytt toppenbra hem. :) Hans nya matte är klok, lugn och har humor. I hemmet finns också en något äldre tik som Qito faktiskt respekterar och lyssnar på. Han har varit på prov i flera veckor och idag gjordes ägarbytet hemma hos uppfödaren.

Och det var tack vare er hjälp som Qito hittade hem.
TACK!!!!❤

/Ledsen och lättad

Så skönt att det löste sig för er! Förstår att han måste vara saknad, men ibland blir det helt enkelt inte som det var planerat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka