Vad ska jag göra nu då..?

Oliven

Trådstartare
(Måste få skriva av mig)

Jag har ridit för en jätte duktig tjej som är utbildad AR och CR, på bara ett få tal lektioner, med ganska stora mellanrum, har hon hjälp mig och Easy att göra stora framsteg, och lösa svåra problem vi haft. Men alla problem är inte lösta :crazy: Och hon har ingen möjlighet att hålla några lektioner allas nu en tid framöver..

Problemet är nu vad ska jag göra..? Jag har ingen möjlighet att ta mig till nån tränare, för det finns ingen som kan köra mig och hästen. Och det är väldigt ont om folk som kan komma ut och ha lektion. Jag har försökt att fundera över vad det finns för hästfolk och tränare här omkring som kan hjälpa mig, men jag kommer inte på nån som kan mäta sig med min "förr tränare". Kanske är jag kinkig, men jag har svårt att föreställa mig att nån av de andra påtänkta kan lösa våra problem.. Kanske är det för att dom inte är AR inriktade.. jag vet inte..

Känns bara så hopplöst att jobba själv.. Kan ju berätta att våra största problem är att utveckla öppna och sluta ur Böjd rakt fram Böjd rakt fram fixar han galant. Men jag får inte till varken öppna eller sluta.. Andra problemet är höger galoppen, vänster är helt okej, och jag har fått "redskap" för hur jag ska göra med höger galoppen, men jag får ändå inte till det..

Nån som har uppmuntrande och hjälpande ord till mig? :(

Sv: Vad ska jag göra nu då..?

Ett tips som kanske hjälper är att åka på kurser och träningar som fotfolk för att där kunna prata och diskutera med folk om ditt problem. Du kanske kan skapa nya kontakter där och hitta någon som är beredd att komma ut?

Låter bra, bara det att jag har ingen koll på AR:et här på Gotland som jag bor. Så gott som alla här omkring rider "vanlig" dressyr och hoppning. Fast det finns en tjej till som håller på med AR som jag vet, som är duktigt. Dock verkar det vara över min lilla prisklass att rida för henne.. Men jag ska spana lite hur hon har det med kurser å så (att komma och se på)..

Tack så mycket.

Ja, och jag tror att en del av hennes elever är så pass duktiga att de nog också kan vara till hjälp. Kanske. Det är nog väl värt ett försök! Lycka till! :)

Ett tips är att "böjd rakt fram" är egentligen förböjd raktfram. En vanlig fälla att gå i. Du har helt enkelt ingen ärlig böjning/eftergiift/bjudning i hästen. Kolla ytter bakben mot din inre tygel eller tvärtom.

Jag är ganska säker på att vi gör böjd rakt fram rätt. Sist "förra tränaren" var ute, nån gång i våras typ, så tyckte hon det såg bra ut. Jag har inte märkt att den har förrändrast på det sättet.. Men tack för tipset, det kan ju vara så att han är förböjd.. Ska kolla efter nästa gång vi tränar (själva :crazy:). :)

var på gotland bor du och vem tränade du för innan.
kanske kan hjälpa dig. skicka ett pm

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 811
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 619
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar