Vad ska jag göra åt grannarnas katt j*vlar?

Lilljessicah

Trådstartare
Eller rättare sagt,: VAD kan jag göra? Vad FÅR jag göra? Dom sitter utanför min altandörr o skriiiker som galningar hela nätterna. Hoppar upp på fönsterbläcken på utsidan o för ett helvettes liv hela tiden. Mina katter är så små så dom sitter bara o vickar på huvudet på andra sidan dörren,men hundarna(vakt) blir helt slut i huvudet av att passa på dom. Katterna i fråga är okastrerade och får(vill inte?) tydligen inte komma in under nätterna. Jag blir snart galen. Vad får jag göra?:devil: :D Eller vad kan jag göra?

Sv: Vad ska jag göra åt grannarnas katt j*vlar?

Steg ett är väl att försöka prata med kattägaren om kastration och nattligt intag av bråkmakarna...

Saken är väl den att det är inte en katt vi pratar om. Utan det verkar som att ALLA grannarnas katter har samlat sig här. (Det måste vara för min fina trädgård,som jag gick med tomteluva o klippte gräset i häromdan:D ). Jag vet att nästan alla grannar har en eller flera katter men inte vems katt som är här just vid det tillfället osv. Bråkig granne som lägger en lapp i allas brevlådor?:angel: :devil: :idea: :confused:
Eller så placerar jag mina hundar på utsidan,så när katt-ligan kommer o ska terrorisera så märker dom att :eek: Hundar på utsidan!!!:devil:

Finns det en offentlig anslagstavla vid affären, biblioteket eller dyl?
Du kanska kan sätta upp en lapp där.
En lapp om fördelar med kastrering-bl.a att grannarna slipper få sin nattsömn störd.

Håller med dom ovanstående. Du kan väl be om att grannen kastrerar dom :smirk:

Börja med att försöka prata med grannarna och reda ut vilka som har katterna, och nämna att katterna stör, att kastrering kan hjälpa och att de får se till att stänga in dem. Det här kan du faktiskt polisanmäla, man ska ha sina djur under uppsikt så de inte stör andra, vilket också går att nämna om folk är motsträviga.

Du kan ju låta hundarna gå ut, om de inte äter upp katterna, och inte kan följa efter ut från trädgården...men det känns som om det endast kommer att ge ett tillfälligt lugn. Apelsinskal kan läggas i rabatter och liknande för att få katterna att undvika dem, men det kanske du inte vill ha i hela trädgården. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 973
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama