Vad ska jag betäcka mitt sto med nästa år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 230
C

Cairo

Jag går redan och tänker på vilken hingst jag ska betäcka Wilma med nästa år. Jag får dock inte upp några hingstnamn i mitt lilla huvud.

Jag går i tankarna kring att ta en ren dressyrhingst till henne, men en multitalang hade ju också gått bra. Hade det varit helt tokigt att ta en hopphingst?

Planerna är att sälja nästa föl, så den bör vara attraktiv på marknaden. Hon är nu betäckt med Cairo 869 och det fölet planerar jag att behålla och ansluta till Breeders Trophy.

De flesta vet vem Wilma är och kan direkt komma med lite tips, kanske? Vilken hingst hade ni valt till henne?

För er som inte vet, kan jag presentera donnan lite snabbt..

Wilma är ett halvblodssto f.-98 e.D-Day 935 u.Siluette (36) ue.Martini 744. Hon är 165 cm hög. Skimmel. Hon är utbildad och tävlad LA/LA.

Hon är en modig tjej som hoppar med vilja och hjärta, mer än kanske med världens bästa hoppteknik. Hon har tre bra gångarter och är mjuk och fin att rida. Hon är en riktig kämpe som ställer upp för sin ryttare. Hon kan inte ridas av vem som helst, utan är en riktig mammagris och enmanshäst. I det stora hela är hon en riktig kelgris som älskar uppmärksamhet och att visa upp sig. En bestämd dam med hjärtat på rätt ställe, kort och gott.

Här är en bild på henne. Det finns fler på http://cairo.pixbox.se/

Alla tips på hingstar är välkomna! :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ska jag betäcka mitt sto med nästa år?

Jag vet inte om folk är så sugna på att ge hingstförslag efter den gamla tråden, men ett tips - du kan ju alltid leta upp den, där finns väl ett par hundra förslag till samma häst. :idea:

Jag vet inte om folk är så sugna på att ge hingstförslag efter den gamla tråden, men ett tips - du kan ju alltid leta upp den, där finns väl ett par hundra förslag till samma häst. :idea:

Folk missuppfattade mig i den gamla tråden för ett år sedan eller var det nu var. Jag tog till mig tipsen, men nickade sedan inte "ja" på alla, utan valde hingst lite med hjärtat också. Hade jag nickat "ja" till alla förslag som kom så hade avkomman förmodligen fått hundra pappor.

Jag tycker många här är jätteduktiga på avel och jag suger verkligen i mig all kunskap. Att jag sedan inte är så bra att uttrycka mig i text är en annan sak! Jag ber om ursäkt om jag inte verkat ta till mig tipsen förut. Sanningen är dock att jag kollade upp alla hingstar som jag fick tips om.

Jag fick tips om bla. Aerline H och han var jag nära att boka, faktiskt.

Jo, men det är väl så det funkar, att det är just förslag, sen får du välja själv? Och ändå vill du ha det igen?

Vill du ha förslag eller inte?

Jo, men det är väl så det funkar, att det är just förslag, sen får du välja själv? Och ändå vill du ha det igen?

Vill du ha förslag eller inte?

Jag vill ha fler förslag och gärna på fler hingstar än vad som kom upp i den gamla tråden. :idea:

Finns det några kvar då som inte föreslogs där?

Majim? Briar?

Finns det några kvar då som inte föreslogs där?

Majim? Briar?

Det finns väl hur många hingstar i världen som helst, så tips finns det nog så det räcker och blir över.

Majim har jag varit intresserad av förut, men vill inte ha naturlig betäckning och jag antar att det är det enda han erbjuder?

Briar tror jag inte skulle passa Wilma? Det har varit många som sagt att det nog skulle bli en oridbar avkomma. :crazy:

Vad sägs om Hässlegårds Rubin?
Vad jag kan se av stoet så hade jag nog funderat på honom som dressyrhingst men om du skulle ha en multitalang så finns det ju Lambourghini:love: Han lämnar superavkommor.

Vad sägs om Hässlegårds Rubin?
Vad jag kan se av stoet så hade jag nog funderat på honom som dressyrhingst men om du skulle ha en multitalang så finns det ju Lambourghini:love: Han lämnar superavkommor.

Jag har inte hört talas om någon av dom. Har de någon hemsida? :)

www.starbydressyrstall.se
Rubin tävlades innan av Patrik Kittel och de vann NM för några år sen. Vi har betäckt 2 st med honom och en med Lambourghini:love:

Jag skulle satsa på en dressyrhingst (eller "dubbeltalang" med betonig dressyr).

Varför inte First Wish . Skulle inte ta Briar faktiskt, kanske hans bror Okeanos . Vet inte hur Wilma är i bakbenen, Okeanos är rakhasig så är hon också det skulle jag inte ta honom. Men annars så tror jag mer på honom än Briar faktiskt.

Annars så har vi Channon som kan vara intressant. En ädel, rörlig hingst. Kanske inte så mycket hingstkaraktär ännu.

Kan du tänka dig importsemin så ökar utbudet lite, med kanske lite mer lättsålda avkommor. Tex Breitling W , Belissimo M , Fidertanz (Caprice Horsebreeding), Herzensdieb . Några förslag att titta på!

Sedan vet man aldrig vad som kommer in till Sverige nästa år! :angel:

Jag går redan och tänker på vilken hingst jag ska betäcka Wilma med nästa år. Jag får dock inte upp några hingstnamn i mitt lilla huvud.

Jag tycker du ska se hur avkomman blir innan du bestämmer hingst.

First Wish tycker jag om. Han är på min topplista helt klart! Okeanos låg jag och läste om igår kväll innan jag skulle läsa och fattade lite intresse för honom faktiskt.

Tack för jättebra tips! Jag ska kika närmare på de utländska hingstarna lite senare när jag har tid. :)

Man kan väl prata aktuella hingstar ändå? Jag beställer ju inte hingst inna jag får min fölunge ändå så.. ;)

Liknande trådar

L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: -Lilla My-
·
L
Avel Jag har ett 11 år gammalt halvblodssto som jag håller väldigt nära mitt hjärta. Jag har haft henne sedan hon kvar knappt 5 år gammal och...
Svar
14
· Visningar
2 076
Senast: Sidekick
·
C
Avel Jag har funderat lite på att lägga en fullblodshingst på mitt halvblodssto, Wilma e.D-Day 935 ue.Martini 744. Jag har sett en sådan...
2
Svar
36
· Visningar
3 019
Senast: kicket
·
A
Avel Jag har tidigare skrivit i trådar och frågat om de hingstar jag tänkt mig till mitt sto varit okej att avla på men mest bara fått...
2
Svar
36
· Visningar
4 564
Senast: guppey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka