VAD ska hon heta?!

Sv: VAD ska hon heta?!

Jag tycker att hon ser ut att heta Ebba. :) Det låter gulligt, men betyder "stark själ" och hon ser ut att vara gullig på utsidan men envis och full av upptåg på insidan.

Mira
Kriga ( om hon var tuff)
Tula
Kira

tycker det ser ut som en tuff, då hon ser ut som en tuffing :p.

vet en hanhund som heter det och ser inte varför en tik inte kan heta det :). våra hundar har vi döpt efter motorcycklar, dvs harley (harley davidson), indy(indian), traja (triumph). systerns hanhund heter flea, efter ngn basist tydligen.

Bella kan kanske också passa.

kl

Tack för alla namnsförslag.
Finns många jag gillar och smakar på, men inget som har känts helt rätt....ännu.

Men jag får nog helt enkelt vänta tills hon kommer hem, om ett par dagar och känna efter vad hon egentligen är för en filur! :D

tycker du har fått många bra förslag :) Lucy var det första namnet som dök upp i mitt huvud!

Vad heter hon hos uppfödaren? Kanske något du kan fortsätta med?
Jag har alltid kallat mina hundar något som har med stamtavlenamnet att göra, förkortat ner, ändrat lite, tagit något med samma betydelse osv
Men utgått från stamtavle namnet

Goldie! Snuttan. Gudrun, Laika, Lyara, Sammi, Tuva, Troya, Ilka, Minja.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: Sesca
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 906
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka