Vad ska hästarna äta?

S

sandrakallstrom

Hej,
Jag har för ett tag sen köpt in en travare och skulle vilja veta lite mer om vad jag ska ge honom för foder.
Vi har ensilage balar på gården och sen havre och pellets (kraftfoder) som jag gett till min gamla häst...
Men nu skulle jag vilja veta lite mer om vad jag ska ge honom för foder?
Han kommer att ridas ca 3dagar i veckan och är 170 i mankhöjd (kanske inte säger så mkt men jag skulle vilja ha lite info om vad och hur mkt han på ett ungefär ska ha i foder?)
Jätte tacksam för svar!

:)

Sv: Vad ska hästarna äta?

Det bästa är ju om du skaffar dig lite böcker om hästar och deras utfodring, och lär dig att räkna en foderstat. Om du inte har möjlighet till det, kan du ju ringa någon foderrådgivare (Krafft har tex en på sin hemsida man kan prata med).

Sv: Vad ska hästarna äta?

Jag hade snackat med förra ägarna (om du nu tycker att han såg bra ut i hullet när du köpte honom) om vad och hur mycket de gav? Om dom nu verkade trevliga och tillmötesgående. Jag har köpt pålle från bra folk som man kan återkomma till. Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 806
Senast: corzette
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 366
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka