vad samlar du på?

Sv: vad samlar du på?

Vad roligt! :laugh: Hoppas att du dyker upp i modellhästsammanhang igen!

Kicki :laugh:
 
Sv: vad samlar du på?

kl

Jag samlar på bilar av rasen mini cooper. Har absolut inte så många, jag vill inte ha likadana. Brukar köpa på mig i leksaksaffären när jag ser någon där som inte är likadan som de jag har hemma. Ingen storsamlare som kuskar land och rike runt för att få en bil, sånt har jag inte råd med. Har samlat lite sedan 1988 då jag fick min första bil. En radiostyrd mini som kunde backa och stegra. Älskade den oerhört och har sedan sparat den. sTår just nu på micron :D

VAR har ni era grejer? Mina ligger nerpackade i lådor förutom 5 som står på datorskärmen. Det är en sådan plattskärm men där är ju en kant lagom till att hjulen passar över kanten och bilen står fint stilla på den :)
 
Sv: vad samlar du på?

Jag har 2 stora skåp från tak till golv, varav ett är med glasdörrar. Mina modeller är ju rätt stora de flesta av dem och tar väääldigt mycket plats. Börjar bli tajm för att införskaffa ett till faktiskt. ;) Man vill ju inte at de ska stå så att de tar i varandra.

Kicki :laugh:
 
Sv: vad samlar du på?

Mina mlp's står för närvarande mörkt uppe på bokhyllan i köket men ska packas ner i lådor så fort jag får lite plats över någonstans. Någon kanske får stå display men vill inte att de förstörs av solen eller blir dammiga i onödan. Dessutom är jag inget fan av prydnadsgrejer i sig så att ha de nerpackade gör mig ingenting.
Autograftavlorna däremot hänger uppe för allmän beskådan och de bleks väl med tiden även om de inte är i direkt solljus, men det får det vara värt för de har jag just för att jag vill kunnna titta på de.
 
Sv: vad samlar du på?

har tänkt införskaffa nån typ glashylla eller nått, men än så länge ligger de på överasta planet i en hylla på rummet. langar några bilder.:) ursäkta dock den usla bildkvalitén då min kamera sjunger på sista versen nu.:P
21mywkl.jpg

kortlek i spökform och me kungar m.m på korten.
112envd.jpg

kortlek men vikingtema och transparenta kort!
2uscppi.jpg

bild på min minsta kortlek
 
Sv: vad samlar du på?

mukhi.jpg

bild på några av mina kortlekar.
2wrp9q0.jpg

min älskade final fantasy kortlek!:love:
16llqht.jpg

och här ligger alla.:)
 
Sv: vad samlar du på?

KL*

Har tyvärr bara denna bilden från 2007, samlingen har väl fördubblats sedan dess eller så. :)

44157_1194864665.jpg
 
Sv: vad samlar du på?

Åh, det där huset uppe till höger känns bekant! Dock fick jag aldrig något eget My Little Pony-hus när jag var liten, de var nog för dyra skulle jag tro... Jag minns en kompis som hade ett liknande hus, och som jag kommer ihåg att jag så gärna också ville ha.:) Höjdpunkten var annars när man åkte till Danmark på semester, då blev det alltid någon My Little Pony eftersom de var billigare där.:D
 
Sv: vad samlar du på?

Just det på bilden har jag faktiskt haft sedan jag var liten, men det var också det enda jag fick - för som sagt, de var alltför dyra!
Drömde såklart om ett DreamCastle och döm om min lycka när jag sprang på ett på en loppis för några år sedan, för ynka 50spänn! :love:
Nu har jag en drös med hus till dem, både Show stables, små kök, frisersalong (till vänster på bilden) två slott, dansstudio osv... Jag söker dock som en galning efter Barnkammaren, den som är "byggd" av klossar.. :D

Och så finns det ju en del ponnies som jag önskar att jag ska hitta någon gång... Håll tummarna för att jag gör det! *skratt*:bump:
 
Sv: vad samlar du på?

Samlar på modellhästar Schleich, Breyer och Peter Stone

Min favorit
Stjärnan ett Trakhenersto :love:
31351176.jpg
 
Sv: vad samlar du på?

Jag samlar på servetter, försöker köpa udda från tradera och jagar alltid servetter i butiker eller på marknader :)

Jag är lite te-sortssamlare också, tokig i te.
 
Sv: vad samlar du på?

Gud vad häftigt! :laugh:
Går det för mig som "vanlig dödlig" ;) i dessa samanhang att få min donna som modellhäst?
Hade ju varit jättesnyggt! :love:


/Annars samlar jag nog på diadem skulle jag säga, och ovanliga smycken, älskar att plocka på mig och ju glammigare eller ovanligare desto bättre!
 
Sv: vad samlar du på?

Ja visst går det! :laugh: Det du behöver göra är att hitta en lämpligt modell som liknar hästen i typ och ras. Sedan så skickas den till någon modellhästkonstnär, antingen här i sverige eller utomlands.

Är modellen en sk. resin, vilket är dyrare skulpturer iom. att de inte är massprod. samt att resin är ett mellanting av porslin och plast kan man säga för enkelhetens skull, då landar totalkostnaden på i runda svängar 3-5000:- lite beroende på modell och vem som målar. Detta för en sk. "traditional", den är stöst.

Kicki :laugh:
 
Sv: vad samlar du på?

Gud så häftigt! :D Jag får väl ta ett fullblod eller ett halvblod, tror inte att Mecklenburgare finns som modellhäst! :D Hon är ju nätt men ändå maffig!

Hur stora är dom då? :)
 
Sv: vad samlar du på?

Jag samlar på servetter, försöker köpa udda från tradera och jagar alltid servetter i butiker eller på marknader :)

justé! jag samlar ju med på servetter. har blivit så iom att jag håller på med lite decopage(stavning?) så har jag en hel drös just nu. de lite finare försöker jag ha dubbletter på så jag kan klippa i den ena och spara/samla på den andra, haha...xD
 
Sv: vad samlar du på?

justé! jag samlar ju med på servetter. har blivit så iom att jag håller på med lite decopage(stavning?) så har jag en hel drös just nu. de lite finare försöker jag ha dubbletter på så jag kan klippa i den ena och spara/samla på den andra, haha...xD

Jag håller också på med servetteknik, riktigt roligt. Försöker också alltid ha två eller fler av de jag gillar mest. Har nu ca 700 st olika servetter samt en hel kartong med servettpaket. Vi kanske kan skicka lite servetter till varandra då :p
 
Sv: vad samlar du på?

De större är c:a 21-23 cm i normal huvudhöjd. Det finns vissa "over trad. size", och de kan vara bra mycket större.

Jag kan pm:a några länkar om du är intresserad?

Kicki :laugh:
 
Sv: vad samlar du på?

Elefanter.

Men det ska vara fina elefanter av trä eller sten. Äkta hantverk och de ska komma från något avlägset hör i värden. Det duger inte med rosa porslinselefanter eller mjukisdjur. Har några fina från afrika som är över 80 år gamla och utgör en hel flock med olika karaktärer. Fick ärva dem av en gammal man som köpt dem i sin ungdom som sjöman. Älskar dem.

Sen samlar jag på något som min far har lärt mig.

-Goda vänner och minnesrika upplevelser. Dem ska jag ha glädje av den dagen jag blir gammal.
 
Sv: vad samlar du på?

min syster har varit på semester med resten av min familj och kom hem nu i kväll... och snäll som hon alltid är så hade hom köpt hela 7(!) kortlekar till mig, några äldre i superskick, väldigt charmiga 50-tals, och en som jag har jagat länge (sagan om konungens återkomst, har de 2 första i "serien" och velat ha alla tre givetvis), de andra föll mig väldigt bra i smaken med!:D så nu har jag 61 stycken.;) :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
932
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 332
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
411
Senast: Dimmoln
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp