Vad säger ni om hull/exteriör/muskler på denna?

josefinefreed

Trådstartare
Jag undrar vad ni tkr om denna häst, jag fick hem henne igår. Så jag har inte haft henne nå länge.

Jag själv tkr hon är lite rund om magen. Det fattas muskler överallt. Hon har bra modell för att bli ridhäst.

Så vad säger ni om min nya dam? :)

(obs hon är inte överbyggd, bilden som luras)

Sv: Vad säger ni om hull/exteriör/muskler på denna?

inte för atta jag ser magen men... tkr den ser trevilg ut, men behöver ju mer msukler i hela överlinjen men det kmr ju med tiden :)

Härlig häst, mkt fint tecknad!

Hon kommer nog bli superfin med mer muskler på de rätta ställena.

Till tuvisen också.

Åh gud vad glad jag blir! Blir verkligen suuuuperglad att få höra sånt. Blir peppad :D

En fråga bara, i skicket som hon är i, det är inte någon fara att börja småhoppa lite med henne va? Studs, och lite lägre höjder? Hon är inte hoppad förut, så hon ska löshoppas första ggna. Inte ansträngande och inte högt! :)

In mer fler svar!

mysig häst :)

jag tycker inte att hon är farligt rund om magen, hon har en fin buklinje. Men nog att hon behöver mer muskler på överlinjen. Har en trevlig luftig trav på bilderna! tar väl för sig! Verkar vara en trevlig häst!
Tycker inte du ska börja hoppa henne snarast, tar endå lite tid för hästen att vänja sig vitt sitt nya ställe. Vet att man vill testa sin häst så fort som möjligt, men ta det lugnt och lär känna varandra lite bättre först! Vänta med studsen tills hon är mer musklad, det är trots allt väldigt krävande för en häst. Enkelhinder/kryss med en travbom är nog mer lämpligt för henne.
Lite uteritter om det är möjligt är nog mer lämpligt till en början!

Lycka till med henne!

Senast ändrad av en moderator:

Tack! :D

Ja, man kan verkligen säga att hon har luftig trav! Känns när man rider. :)

ja så som hon är i kroppen skulle det säkert gå, om hon ridmässigt kan det :)

Toppen! Då vet jag. :) Vi får se vad hon tkr om löshoppningen och sådär först.

är hon riden mycket? har hon inga "rida-rakt-fram" muskler är det för tidigt att ens börja tänka på att hoppa. Rid ut i skogen,slingra mellan träd, gå i form, klättra i backar är annat du kan göra för att stärka och muskla överlinjen.

Men som sagt, låt henne ha tid att aklimatisera sig, Du kommer att ha tid att rida:)

Rida-rakt-fram-muskler? ;o Vad menas med det?
Ja, hon är riden mycket. Sen hon var 2 eller 3, nu är hon 8.

Hm, något tips på hur jag lättast ska få henne i form, eftersom hon är aldrig riden i form. Och jag själv är inte så rutinerad än, men vi ska rida regelbundet för en mkt bra tränare.
Vi ska ut och vandra runt i skogarna utanför stigarna oså mkt har jag tänkt, även klättra som du sa! =)

jag menar är hon riden i skritt ett par gånger har hon ju ite ens såna muskler, och då hade det handlat om mkt lång tid att bygga upp, men nu var hon ju det, så det är bara att köra vidare!

Tränaren, satsa på den. Två ögon uppifrån är bra, ytterligare två från sidan är bättre.

Jahaa! :D åh, pust. Så då kan jag börja hoppa dÅ?

Ja, och just denna tränare är van vid travare och jag har ridit för henne förut och hon är extremt noga med att bygga upp hästen ifrån början och är hästen grön, att man inte går för fort fram!

Yey :D detta kmr bli urbra!

att hoppa studs är krävande. är hon inte inhoppad så kanske hon inte blir så possitivt inställd till hoppning sedan om hon får träningsvärk det första hon får ;) bättre att skutta över lite "grenar" i skogen till en början

rid mkt. halvhalter. det är grunden till allt i ridningen ;)

Jahaa! och jag som trodde att studs var jättebra för orutinerade. Tur att du sa det. :)

Ja, jag tänkte dra ut med en kompis i skogen (efter att hon löshoppats några ggr) och hoppa lite, innan vi börjar lite på bana.

Okej, jag försöker göra halvhalter, men hon är lite hård i munnen och piggelin, så det är lite svårt, men vi jobbar på det. Tack =)

just därför är halvhalter jätebra, hästen blir mer fokuserad och uppmärksam på om du ska be om mer.

Börja med cavaletti, så hon vet vad en bom är och att man ska över den;)
Bygg sen sakta, låt det ta tid. Inte ha bråttom för det kommer du förlora på själv i längden

Jaha, okej. Tack för tipset.

Okej, ja gud vad roligt! Älskar bomövningar och sånt. :)

Nej jag tänker vara noga med att inte ha för brottom, jag ska lyssna på henne. Gjorde nåra tabbar med min förra tyvärr.. Gick lite för fort fram, och ja, det blev ju som det blev.

Vad är det för stam på henne? Hon är fin!
Glöm inte prova ut en sadel som du sedan kontrollerar när hästen satt muskler.... och jättemycket lycka till!

Hon är efter Giant Chill, och mamman är Cegras Extibora. Tack! :)

Nejdå, förhoppningsvis så funkar wintecen med ett bredare järn då hon satt mer muskler. Annars får vi lösa det på annat vis! ;)

förösk rida mkt med sätet har funkat bra på mitt varmblod, men tog ett tag innan jag kom på det ;) tömkörning tkr jag är bra när de ska få hitta formen själva, första gången funkade det inmte så bra men sen började han jobba mer och mer :). Förösk oxå satsa på att få henne lösgjord först innan du börjar tänka så mkt på formen, att hon är avslappnad i början och inte springer med huvudet högt och bara travar på är ju positivt bara det :) kmr ihåg hur min häst var i början och då hade han ju endå ridhästmuskler:p men tror det bästa är att föröska rida varm,blod som gått på trav med så mkt sits och så lite slit i tglarna som möjligt. Funkar bra på min häst och på de hästar som fortfarande blir travtränad där jag brukar jobba ibland.

Jo men man ska väl rida alla hästar med sits, väl? :)
Jag ska börja tömköra henne, har precis köpt en tömkörningsgjord, så vi får se hur det går, hehe.

Okej, men om jag rider ut på en tur.. Hur gör jag bäst för att få henne lösgjord då? Och hon är ju väldigt pigg och vill inte ta förhållningar sådär jättebra..

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar