vad säger detta er?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare mustbeforever
  • Startdatum Startdatum
M

mustbeforever

2140 v p 36,8 1p1
2180 v rp 36,1g
2180 v p 43,2g

vad skulle ni säga om en häst vars resultat såg ut såhär :confused: :angel:
förklara gärna vad de betyder. :)

det är resultat av premielopp(som två åring)

Man börjar nerifrån

hästen gick ett premielopp och var inte godkänd på tiden(bör stått ett EJ efteråt) premietiden måste gå fortare än 43,2 och hästen har galopperat.

andra gången den provade gå premie var hästen rapporterad(travar dåligt) och har galopperat, bör ha stått EJ efter detta också.

dessa två premielopp är hästen EJ godkänd, men tredje gången gillt :D
Där gick hästen felfritt på tiden 36,8 och blev godkänd :D

hurra :p
spännande med att han blev rapporterad, när anses de trava dåligt? (för söligt, orent eller på vilket vis?) :)

M= Medeldistans (oftast 2140m och att det är voltstart) om det står aM är det Medeldistans med bilstart (auto)
aK= Autostart kortdistans (oftast 1640m, ibland 1609m som är 1 mile)

Tiderna är vad den går per kilometer den där har tex gått på 1 min, 18 sek, 8 tiondelar (per kilometer). Man lägger ihop tiderna, den gick kanske 1.20 första kilometern och 1.16 andra och då blir det ju på 2kilometr 1.18...
Lite tjorvigt...

Mvh Johanna

Det är antagligen hästens rekord på olika distanser :)
Alltså den har sprungit
18,8 2140m
15,9 1640m Auto start
17,0 2140m Auto Start
banana_2.gif

Ja, spännande är det väl inte för det är ju inte så bra... En häst blir rapporterad när den tappar travet... Alltså när man tycker att hästen ser ut att inte vara frisk...

En rapportering kan bara vara en tillfällighet men ser man en häst med många krokar i raden så kan det ju vara en ofräsch häst.

Samtidigt är det många kallblod som blir rapporterade pga att de travar lustigt, tar hjälpsteg mm utan att det är något fel på dem...

svamligt...

Mvh Johanna

oj då :crazy: trodde det kunde vara om de hade dålig teknik eller så :o :smirk:

Nu är jag helt slut, först börjat på sitt nya jobb, sen varit o grattat Brasse-pållen och sen nu suttit o asgarvat åt dina smilysar...nu ska jag sova :D :D :bow:

veterinären: "Jag är ledsen, ni måste lära eran häst att trava, för att en häst som travar så där fult, ser ni inte att han inte har några knälyft??, vill jag inte ha på min travbana"...

Det är så det går till när en häst blir rapporterad... :rofl:

Nä skojar bara... Det är för att inte friska hästar ska få fortsätta starta.

Om det skulle vara för dålig teknik så skulle nordisloppen aldrig innehålla några hästar :cool:

Mvh Johanna (vars pappa sitter och tittar på knälyft på hästarna, gammal friidrottar som han är :D)

Det där är väl ändå lite överdrivet? Jag tycker tekniken på kallbloden går framåt något oerhört med generationsväxlingarna. Nu för tiden är det många som travar väldigt rent, många travar helt utan skydd och utan något märkvärdigare än vanliga aluminum runt om tex. De flesta som startar måste trava rätt så bra, annars är de utslagna direkt, det går inte längre att komma med ett kallblod som inte fungerar i travet, konkurrensen är hård. Undantag finns givetvis.

Nääää, det hade jag ingen aning om... :rofl: :rofl: :rofl:

Tyvärr blev det INTE så den gången vi kom dit med kompisens framhalta häst. Jag hade en stilla förhoppning då mina antydningar inte gick hem... :angel: :angel: :angel:
Men då hade hon väl inte varit min nu och haft betydligt mer på vinstkontot antar jag.

/// ghost

Liknande trådar

Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 748
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 459
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar