Vad rider ni på för bett, och varför??

Rider på Myler (13 cm tror jag)
Varierar också med vanligt tvådelat och ett tvådelat westernbett. Alla tre funkar bra men Myler är det som går bäst på dressyrträningen eftersom hästen gillar att söka sig ner på egen hand med det bettet... :bump:

Ett vanligt tvådelat massivt, ganska tunnt bett. Tycker det är ett bra bett att utgå ifrån, och på pålle funkar det väldigt bra.

ylvalill!! letar efter ett tunnare syntetbett till min påle de vanliga är för tjocka var har du fått tag på ditt?
Är det tunnare än de vanliga Happy/och globus raka syntet?
De lyckades inte få bort vargtänderna hela på min 5åring och hon är efter operationen ännu känsligare än tidigare.
Jag fick rådet att rida på ett smalt 2delat? men det funkar inte alls - har testat 3 delat bridongbett(hon har liten mun)och testar nu rakt syntet bett men upplever det alldeles för tjocka...

Jag har Pessoa-bett när jag rider ut.
Har provat 3-delat,och vanligt tränsbett..
Men hon fungerar bäst med Pessoa,tror jag. :smirk:

jag rider på
3-delat 11,5cm
Sidepull
rakt syntetbett. 11,5
Hackamore

funkar mkt bra på alla :D

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 071
Senast: Gimlan
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 897
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London