Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har ju varit ett jäkla hallå här om fiberbygget ett tag, det kostar 15 papp att vara med (nej jag ska INTE ha fiber) :devil: och det skulle kopplas på innan midsommar, ingen har fått det inkopplat än, det fattas bygglov, det fattas markägaravtal och nu "råkade" det tillkomma kabelutsättningsavgift också. Nästa preliminära driftdatum är efter nyår. Alltså, jag VISSTE att det skulle bli så här. :laugh:

*Skadeglädje över att ingen lyssnade.* :devil:
Otur.

I min bygd har de gått som tåget, och funkar över all förväntan. :up:Luftburet är inget alternativ, för osäkert och för fläckigt i täckningen.

Har höjt värdet på mitt hus. Dvs det skulle sänkt det om jag inte dragit in det. För alla i omgivningen har, så huset skulle sjunkit i attraktivitet rejält om jag skitit i det..

Senast ändrad:
Otur.

I min bygd har de gått som tåget, och funkar över all förväntan. :up:Luftburet är inget alternativ, för osäkert och för fläckigt i täckningen.

Har höjt värdet på mitt hus. Dvs det skulle sänkt det om jag inte dragit in det. För alla i omgivningen har så huset skulle sjunkit i attraktivitet rejält om jag skitit i det..
Samma här. Nu var förvisso fiber redan indraget i huset när jag köpte det, men utan fiber hade huset varit mer svårsålt och säljaren hade nog inte fått priset hon ville ha.

Inte bara här och där utan resten av landet, fiberutbyggnaden är lite av vilda västern för inget verkar gälla och ingen vet nånting om nånting annat än i fantasin. :D
Jag bara väntar på att fiberföretagen ska gå i putten ett efter ett och det enda dom får som betalat är en död fiber som inte går nånstans. :devil:
Mycket tveksamt till det, det företag vi har skrivit avtal med behöver vi inte betala en krona innan det är installerat i huset. Sen väljer vi helt fritt vilket bolag vi vill ha abonnemang hos. Det som har varit problemet med företaget är att det har tagit tid många gånger men vi har ingen brådska.

Nähä mitt bidrag till att det skulle regna hjälpte inte, nu är fönsterfoderna färdig målade också... :meh: :D Nu ska jag åka och bada med barnen även om det blåser lite kallt :crazy::D

Mycket tveksamt till det, det företag vi har skrivit avtal med behöver vi inte betala en krona innan det är installerat i huset. Sen väljer vi helt fritt vilket bolag vi vill ha abonnemang hos. Det som har varit problemet med företaget är att det har tagit tid många gånger men vi har ingen brådska.
Samma här. Vi betalade ingenting innan de var dags att koppla in. Vår fiber är via en ekonomisk förening

Nyss ätit. Ska gå och prata med mammas blommor och be dem överleva åtminstone i två veckor till så jag slipper få skit för jag råkade törsta ut dem medan mamma var bortrest. Till mitt försvar kom jag åtminstone ihåg dem utanför..

Imorgon ska jag åka iväg och fika med en bukare. Sedan hämta vännen. På torsdag kommer mamma hem så ska hämta henne i Nyköping. Tack o lov har jag sällskap med mig (samt mosters bil).

Tänkte åka till Örebro någin gpng snart men min ena syster har fått för sig mammas bil rymmer hur mycket som helst och jag VÄGRAR åka till Örebro på motorväg mm med öppen bagagelucka med en kökssoffa i bak. Skulle annars gärna träffat syrran men men..

Inte bara här och där utan resten av landet, fiberutbyggnaden är lite av vilda västern för inget verkar gälla och ingen vet nånting om nånting annat än i fantasin. :D
Jag bara väntar på att fiberföretagen ska gå i putten ett efter ett och det enda dom får som betalat är en död fiber som inte går nånstans. :devil:
Beror nog på var i landet. Här gick det supersmidigt och jag är toppennöjd! :)

Har varit på skogspromenad med Łeo.. Gick bra när stigen var bred men när blåbärsriset blev högre än han då var det stopp och han satt sig mitt i en myrstig vilket han inte gillar alls men så blev han skitnödig och han skulle hem fortare än kvickt för att lägga en kabel. Man börjar inse att man har en liten hund då han försvinner i blåbärsriset. Verkar som myrorna gillar mig åxo då det just rasande ut 5 ST på golvet ur mina byxor

Tjohooo.

Det hade ramlat in över 9 papp på kontot idag. :D Pengar för guld som jag sålde förra veckan. Sånt som legat och skräpat, några gamla vigselringar från släkten, nån brosch, några halsband som jag definitivt aldrig mer skulle vilja ha. Plus ett gäng mynt som det var silver i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 44 45 46
Svar
901
· Visningar
34 800
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka