Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så typiskt :meh: "Skulle nog inte behövas..." Den visan har man ju hört förr.

Jag fick infektion runt visdomständerna i underkäken i samband med en överjävlig influensaomgång (blåsor i hela munnen, 40 graders feber länge osv). Första gången han spolade rent runt dem är första och enda gången jag hållit på att svimma av smärta :D Det blev flera behandlingar och när all infektion var borta brände han bort små hudflikar som hade bildats. Efter det har jag aldrig haft problem med visdomständerna :up:

Varför finns det bara en enda person på verkstaden som klarar av att laga fel i klimatanläggningen på bilen? Det innebär att jag måste åka omkring i en bastu sjujäkla länge för snubben är på semester och ingen annan kan ta sig an felet. En månads väntan blir det.
Därför att inte bara verkstan måste vara ackrediterad, personen som ska laga sånt måste ha utbildning också som kostar multum så därför är oftast bara en gubbe ackrediterad. Det kan vi tacka Miljöpartiet för, bra jobbat för att "få ner växthuseffekten" när det enda skälet var att öka statsfinanserna. :cool:

Ja jag hatar Miljöpartiet innerligt! :cool:

Rullade förbi en bondgård och såg 2 kor i en hage, 5 i åkern bredvid och 5 i skogsdungen bortom åkern :D dom brukar gå på äventyr några gånger varje sommar men oftast en åt gången. Dom såg ut att ha det rätt bra men jag hoppas bonden är snabb ut, alla har överlevt tidigare äventyr och det får ju gärna fortsätta så :up:
Kor brukar inte gå långt så länge det finns mat, däremot gömmer dom sig gärna fast en del är så korkade så dom kör bara in huvudet i en bod eller en öppen dörr och ser dom inte bonden så tror dom att dom är osynliga. :rofl:

Ligger på soffan och fryser. Tror det är varmare ute. Ska ut och släppa ut hästarna som fått nya skor om nån timme. Hoppas hovis kunde sko utan lyse. ( kabel avkörd i stallet och det dröjer innan hyresvärden tar ut nån)

Ligger på soffan och fryser. Tror det är varmare ute. Ska ut och släppa ut hästarna som fått nya skor om nån timme. Hoppas hovis kunde sko utan lyse. ( kabel avkörd i stallet och det dröjer innan hyresvärden tar ut nån)
Hyresvärden kan väl sno ihop tåtarna själv så länge, fan, det är ju ingen raketforskning precis.

Det har ju varit ett jäkla hallå här om fiberbygget ett tag, det kostar 15 papp att vara med (nej jag ska INTE ha fiber) :devil: och det skulle kopplas på innan midsommar, ingen har fått det inkopplat än, det fattas bygglov, det fattas markägaravtal och nu "råkade" det tillkomma kabelutsättningsavgift också. Nästa preliminära driftdatum är efter nyår. Alltså, jag VISSTE att det skulle bli så här. :laugh:

*Skadeglädje över att ingen lyssnade.* :devil:

Finns en rolig (den är alltså inte så jobbig :D) som kallas 10-20-30. Fast egentligen är det 30-20-10.

Man behöver inte göra det så avancerat utan räkna i huvudet och springa långsamt-snabbare-snabbast. Rätt så kul faktiskt :)

(Du kan googla på 10-20-30 metoden kommer upp hur mycket som helst)
Det ska jag kika på. :up:

Det har ju varit ett jäkla hallå här om fiberbygget ett tag, det kostar 15 papp att vara med (nej jag ska INTE ha fiber) :devil: och det skulle kopplas på innan midsommar, ingen har fått det inkopplat än, det fattas bygglov, det fattas markägaravtal och nu "råkade" det tillkomma kabelutsättningsavgift också. Nästa preliminära driftdatum är efter nyår. Alltså, jag VISSTE att det skulle bli så här. :laugh:

*Skadeglädje över att ingen lyssnade.* :devil:

Hehe, EXAKT som här då :D

Jag fick infektion runt visdomständerna i underkäken i samband med en överjävlig influensaomgång (blåsor i hela munnen, 40 graders feber länge osv). Första gången han spolade rent runt dem är första och enda gången jag hållit på att svimma av smärta :D Det blev flera behandlingar och när all infektion var borta brände han bort små hudflikar som hade bildats. Efter det har jag aldrig haft problem med visdomständerna :up:

Visdomständerna i underkäken kan vara ett riktigt aber emellanåt... :cautious: Jag har (peppar peppar) aldrig haft problem med mina men sambon hade återkommande problem, samt att de växte så de tryckte de andra tänderna framåt, så han drog den ena när det blev hål i den. Han hade grymt svårt att komma åt att göra rent så inte konstigt att det blev hål.

Prova med en stark magnet. Har du ingen så åk in på en bilverkstad, de borde ha en :up: Det finns en med teleskopskaft på Biltema också.
Tror att krok eller dammsugare bör lösa det.
Det sitter en nyckelring med en lång tofs i skinn på den.

Tror inte nyckeln fastnar på magneten? Men visst har jag starka magneter att tejpa fast på pinne - så funkar inte mina första alternativ så provar jag det :up:

Visdomständerna i underkäken kan vara ett riktigt aber emellanåt... :cautious: Jag har (peppar peppar) aldrig haft problem med mina men sambon hade återkommande problem, samt att de växte så de tryckte de andra tänderna framåt, så han drog den ena när det blev hål i den. Han hade grymt svårt att komma åt att göra rent så inte konstigt att det blev hål.

Jag är väldigt trång i käften generellt och tydligen ganska sned och vind också O_o men det funkar med tunn tandtråd i hållare och eltandborste :up: visdomständerna har aldrig krånglat förutom den gången.

Mitt problem är att de för länge sedan gjort stora, blaffiga lagningar som fått tänderna att flyta ut sas så de tryckt på de andra tänderna och gjort att mina framtänder blivit ännu snedare än de var från början. Jag har dock inte råd att göra något åt det och det är inget som gör att jag inte kan äta.

Varför finns det bara en enda person på verkstaden som klarar av att laga fel i klimatanläggningen på bilen? Det innebär att jag måste åka omkring i en bastu sjujäkla länge för snubben är på semester och ingen annan kan ta sig an felet. En månads väntan blir det.
Bara en verkstad? Det borde finnas massor av verkstäder inom åkavstånd?
Jag lagade min AC på en helt annan verkstad för några år sedan. Min vanliga hade lång väntetid. Den andra verkstaden fixade det på nån dag. Dvs den tid det tog att få hem reservdelen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 45 46 47
Svar
925
· Visningar
35 576
Senast: tanten
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka