Vad passar mig?

A

apelsinbanankiwi

Hej!
Jag har just upptäckt tjusningen med att köra min häst, än så länge tömkör jag bara men ser fram emot att få åka vagn bakom pollen.
Han är travtränad som liten så för honom är detta med körning inget nytt, det är det däremot för mig... Därför skulle jag behöva lite råd vilken utrustning jag skall satsa på att skaffa mig.
Jag har tänkt att köra lugnt och stilla på landsvägarna häromkring, i första hand på en rockard men förhoppningsvis såsmåningom på en fyrhjulsvagn, en sån där gammal modell som man ser på film...
Frågan är nu vad jag skall tänka på när jag tittar på selar, vilken typ skall jag ha? Vad skall jag tänka på när jag tittar på vagnar?
Tacksam för svar.
/T

börja med vanlig bröst sele ev en travsele och rockard.
Tänk på att hästen du har framför dig är van vid att springa snabbt framför vagn och då är en fyrhjulig trilla som du menar inte lämplig.
Men lycka till :bump:

Liknande trådar

Körning Nu kommer halkan och detta är min första vinter med vagn (2-hjulig rockard) och körponny, jag vill helst fortsätta köra och inte vila...
Svar
19
· Visningar
2 885
Senast: Egonson_
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·
Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Pinkilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama