Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag insåg jag att man kan mena olika saker när man säger "nästa helg".
Oerhört intressant och som gjort för missförstånd!
Så hur tänker DU kring detta?
Nästa helg är för mig helgen som kommer veckan efter den som är. Sägs det på en helg menas alltså den kommande helgen, men sägs det tex tisdag-fredag menar jag veckan efter. Det enda som kan bli ett frågetecken är måndagar, där kan jag mena båda två beroende på samtalet, talar man tex om helgen som var och sen säger "nästa helg" menas ju den som kommer nu, men talar man om vad man ska göra till kommande helg och sen säger "nästa helg" så kan jag mena "nästa nästa". inte alls krångligt eller
Hundavel & Ras Ja, men med skillnaden att de är rätt nöjda så, det är där jag hamnar i svårigheter när jag ska hitta en annan ras. Jag är en av de där...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.