Jo, det för jag med Men de funkar bra att ta emellan andra böcker, för att rensa huvudet lite!Jag gillar nog de som utspelar sig på Gotland mest av dem, men de är mysiga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det för jag med Men de funkar bra att ta emellan andra böcker, för att rensa huvudet lite!Jag gillar nog de som utspelar sig på Gotland mest av dem, men de är mysiga!
Angående Frankie Landau-Banks, kul! Jag gillade den också. We were liars av samma författare ska också vara bra.Har läst Den ökända historien om
Frankie Landau-Banks och vilken bok! Så briljant! Så bra! Så befriande och så fenomenal! Jag gillade den med andra ord!
Har även lyssnat på Tripprapporter och var kanske inte riktigt lika imponerad som @Koltrast men den var klart läsvärd. Dock upplever de jag den som väldigt ojämn, på vissa ställen helt briljant och träffsäker medans den på andra ställen inte alls var varken briljant eller träffsäker.
Eller alltså, inte gilla på att du är ledsen och att den var så hemsk. Men är den bra trots det hemska?Läste ut Vända Hem av Yaa Gyasi igår. Det är en av de mest fruktansvärda böcker jag läst, kunde inte sova igår och känner mig fortfarande skitledsen.
Den har jag också precis läst! Gillar också jättemycket.Jag har också läst The Trespasser av Tana French. Jag tycker mycket om hennes böcker. Det är inga serier utan olika huvudpersoner (poliser) varje gång, och det handlar aldrig om läskiga seriemördare heller. Psykologiska skildringar av brott, snarare - och intressanta huvudpersoner (poliser).
Jag är just nu mycket avundsjuk på alla som bor i Stockholm och kan gå på Bittert Mingel med Maria Sveland på Scalateatern på måndag. Äntligen ett rum för kcinnors bitterhet och jag kan inte vara där.
Själv ska jag träna dressyr som en lydig kvinna.
Du har ju ägnat hela helgen åt bittert mingel, gnäll inte !!!
Den hittade jag också på mitt jobb! Jag orkade dock inte igenom den.Jag hade inget att läsa så jag plockade upp en bok som någon lämnat på jobbet. Sofie Sarenbrant, Vecka 36. Jag hade sett namnet omnämnas bland de senaste svenska deckarförfattarna men inte mer än så.
Jag läste hela boken. Inte för att den var bra, utan i förundran över hur dålig den var. Intrig, språk - allt. Jag gillar inte Camilla Läckberg något vidare, men hon framstår som en nobelpristagare i jämförelse.
Så, nu har jag lustmördat en författare.