Dumheter! Det är när jag inte får tips det blir dåligt. Och i allmänhet när jag lyssnar - språket försvinner!Du får skylla på mig som påverkar ditt val av böcker Du kanske borde lyssna på alla franska böcker som jag inte gillar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dumheter! Det är när jag inte får tips det blir dåligt. Och i allmänhet när jag lyssnar - språket försvinner!Du får skylla på mig som påverkar ditt val av böcker Du kanske borde lyssna på alla franska böcker som jag inte gillar
bestämde jag mig för att köpa Hustrun. Köpte dock fel Hustrun, inte av Wolitzer utan av nån snubbe som hette typ A.S.A Harrison. Handlade om en kvinna som mördar sin man som varit otrogen en biljon gånger (obs det står så på baksidan så ingen spoiler här). Efter att jag läste den läste jag även rätt Hustru och sedan Martina Haags 'Det är nåt som inte stämmer' eller vad fan den heter.Just när jag var som mest frustrerad över diverse inteallamän-poster kunde jag kliva ombord på ett flyg, köpa en flaska mousserande vin och börja på Meg Wolitzers Hustrun.
Jag har läst ut den nu och jag gillade den! Gillade hur iskallt hon beskriver Mannen som äger världen.Har läst tre böcker och har SÅ många åsikter att jag var tvungen att ramla in här. Efter att ha läst detta
bestämde jag mig för att köpa Hustrun. Köpte dock fel Hustrun, inte av Wolitzer utan av nån snubbe som hette typ A.S.A Harrison. Handlade om en kvinna som mördar sin man som varit otrogen en biljon gånger (obs det står så på baksidan så ingen spoiler här). Efter att jag läste den läste jag även rätt Hustru och sedan Martina Haags 'Det är nåt som inte stämmer' eller vad fan den heter.
Slutsats: GUD vad less jag är på att läsa om försmådda hustrur. Fy fan alltså. Jag bara måste få läsa en enda bok om en kvinna som tar för sig, som svinar, som sabbar. Jag kan inte läsa en enda bok till om en självuppoffrande kvinna som bara ger och ger och ger och ger och ändå beter sig mannen som ett jävla sänke. OBS Martina Haag går egentligen inte in i den kategorin men hon var så jävla nedbruten och han så jävla elak att jag ändå blir frustrerad.
Wolitzers bok gjorde mig mest arg och mest frustrerad, dessutom var den så förutsägbar att jag inte hade behövt läsa den. Och i och med attvar jag fett sur när den var slut.SLUTET SÖG RÖV
Nä usch. Vill läsa nåt bra, nåt roligt, nåt gripande, nåt inspirerande.
Läste ut boken för ett tag sedan och även om den tappade lite på slutet var den stundtals helt klockren i beskrivningarna av FIFA, fotbollen ich världen. Så nu har jag tvingat min far att läsa den eftersom han är en av få jag känner som kommer se charmen och ta referensernaJust nu håller jag på med Det finns bara två David Beckham och jag ÄLSKAR den! Skrattar så jag gråter med jämna mellanrum och älskar vissa av referenserna. Dock krävs det nog visst fotbollsintresse samt överseende med att boken blir allt mer inaktuell ju fler Premier League-säsonger som går sedan boken skrevs. Men ändå, fotbollsreferenserna är helt underbara
Den tyckte jag mycket om! Den påminde mycket om Den hemliga historien av Donna Tartt och det var kul att författaren gjorde flera blinkningar till att kopiera andras material. Det var roligt också att jag kände igen mig i miljöerna, har bott i Lund i flera år och läst på samma institutioner och bott i närheten.Jag läser En nästan sann historia av Mattias Edvardsson och tycker mycket om den! Hade jag varit på semester eller liknande hade jag nog slukat den i ett nafs, men den är rätt trevlig att ha som vanlig kvällsläsning också. Och så är det en bok i en bok, vilket känns fiffigt!
Ja den är helt klart intressant, spännande vinkling liksom! Har inte läst Donna Tartt än faktiskt (men tänkt göra det många gånger), så jag får kanske sätta upp den näst på listan!Den tyckte jag mycket om! Den påminde mycket om Den hemliga historien av Donna Tartt och det var kul att författaren gjorde flera blinkningar till att kopiera andras material. Det var roligt också att jag kände igen mig i miljöerna, har bott i Lund i flera år och läst på samma institutioner och bott i närheten.
Jag har läst Där framtiden fötter vandrar av samma författare, den var väldigt fin.
Har också lyssnat på Förbjudet att visa... Och jag håller fullkomligt med digital din åsikt. Var färdig att ge upp den efter ett tag, men lyssnade klart och den blev något bättre.Har lyssnat klart på Förbjudet att visa ohämmade känslor i pensionatets entré vilket var en rätt menlös bok. Den började rätt trist, blev något bättre men lyfte aldrig och blev bra.
Dock är jag mycket nöjd med att jag är klart med den för det innebär att jag äntligen får börja lyssna på I djupt vatten! Som jag har sett fram emot den! Så nu är det bäst att den lever upp till mina förväntningar
Läser även Vi är alla helt utom oss som också är en sådan där bok jag längtat efter, men hittills är den fantastisk faktiskt. Det är så fint med böcker som är så bra (eller bättre) som en hoppas på Rent generellt måste jag säga att förlaget LavenderLit verkligen har potential! Tycker hittills att dom har gett ut riktigt bra böcker och är bra mycket mer imponerad av deras urval än många andra (lite större) förlag
Slutsats: GUD vad less jag är på att läsa om försmådda hustrur. Fy fan alltså. Jag bara måste få läsa en enda bok om en kvinna som tar för sig, som svinar, som sabbar. Jag kan inte läsa en enda bok till om en självuppoffrande kvinna som bara ger och ger och ger och ger och ändå beter sig mannen som ett jävla sänke. .
Okej, nu är jag klar med Tripprapporter och jag älskade den. Kanske bidrog författarens egna uppläsning(på skånska), men åh, vad jag njöt av att lyssna! Poetiskt, skitigt, bra tempo och flyt. Om en ung kvinna som aldrig ursäktar sig: Hon knarkar, knullar, äter för mycket. Lånar pengar hon aldrig lämnar tillbaka, sviker, stjäl - allt utan att någonsin tycka att något är hennes fel. Det är något med tonen som är helt genialisk. Jag lyssnade med 1,5 gånger tempot och det var som att lyssna på ett enda långt estradpoesi-framförande. Lysande!