Hmm, ja så lite av och långt ifrån ämnena separation/svek/skilsmässa/otrohet som det bara går, skulle kännas tryggast... helst så lite sorg och bedrövelse som möjligt också. I alla fall denna gång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spara då Tripprapporter till ett annat tillfälle. Men! Läs den!Hmm, ja så lite av och långt ifrån ämnena separation/svek/skilsmässa/otrohet som det bara går, skulle kännas tryggast... helst så lite sorg och bedrövelse som möjligt också. I alla fall denna gång!
Nu läser jag Sandra Beijers roman och den känns verkligen som en ungdomsroman. Kanske är den skriven för unga vuxna? Jag är inte imponerad hittills.
Jag trivs inte alls med hennes språk, jag heller.Ja, jag antar att den är skriven för unga vuxna men hur det än är så har jag så svårt för hennes språk. Folk hyllar henne till skyarna, jag höll på att bli tokig. Förra har jag för mig att jag tyckte var okej, men denna senaste, näää vad dålig.
Jag har just avslutat Berts Dagbok och fortsätter med Bert och Brorsorna. Om ni inte har läst dem och tycker om rolig läsning är dessa ett hett tips.
Amateur Pethead
Hon läser Fem-böckerna också! Vi är snart klara med den tredje här hemma. Lyssnar så fort vi har möjlighet(och bra uppläst, som alltid, av Anna Maria Käll)
Visst var Beckomberga otroligt vackert skriven? Vilket språk.Okej, rapport från mig igen...
Sara Stridsberg - Beckomberga: ode till min familj lyssnade jag på och var helt tagen. Vilket språk hon har, alltså!
Are we there yet? av David Levithan var helt okej. Lite tjatig och halvt ointressant, men hade ju ändå det där levithanska som jag avgudar.
Två album av Liv Strömquist - Einsteins fru och Ja till Liv! Liv Strömquists ABC. Fantastiska. Jag skrattade så att jag grät åt några bitar.
De oroliga av Linn Ullmann var hemskt fin, även för mig som har noll koll på Bergman och inte ens har sett Fanny och Alexander. Lite långdragen, men fin.
Sommaren utan regn av Maggie O'Farrell var riktigt bra! Hade inga särskilda förväntningar men hade hört att O'Farrell är trevlig och ja, det var den.
Häxan av Camilla Läckberg - jag är imponerad, det är det bästa hon har skrivit på hemskt länge.
Just nu håller jag på med Och så var de bara en av Agatha Christie. Har bara hunnit med första kapitlet men den verkar väldigt lovande! Råkade se den som tv-serie för nån månad sen, men såg bara lite av slutet. Har turligt nog glömt bort vem det var som låg bakom allt så min läsupplevelse är inte förstörd ändå
Ja det skulle förklara en hel del det tänkte jag inte på. Smart drag isåfall!@mollyphlox angående Tillsammans är man mindre ensam så har jag för mig att boken var medvetet tvetydigt skriven, att beskrivningen alltså kunde gälla olika personer.
Den verkar vara en av de bättre Agatha Christie-böckerna jag läst och då har jag bara hunnit läsa litegrann ännuJag läser om den med jämna mellanrum och har sett serien två gånger. Min läsupplevelse är lika bra varje gång ändå, den är så smart.
Jag gillar nog de som utspelar sig på Gotland mest av dem, men de är mysiga!Har nu hoppat in i fjärde delen om Mirjam och hervor - Stormsvala. Samma lättsamma mys-spänning som vanligt. Lustigt nog har jag svårare för att hittepå i den än i fantasyn. Och då menar jag inte Hervors hokus-pokus, utan sannolikheten att de hittar en lägenhet på Manhattan att hyra i andra hand, som de har råd med!?