Förlaget hörde av sig för ett tag sedan och berättade om denna, och undrade om jag kunde tänka mig att läsa och recensera. Absolut sa jag, skicka över den när den är tryckt och klar så fixar vi det.
Så var den otroligt pryde killen jag dejtade hemma hos mig för några veckor sedan. Vi gick ut på en promenad, och så följde han med upp igen, skulle hämta någon väska eller något. Jag passade på att kolla postfacket på vägen upp, jag hade inte gjort det när jag kom från jobbet, och fiskade upp det vadderade kuvertet. Kom på när jag nästan dragit ut boken vad det nog var och då var det för sent att inte visa den så det blev lite stelt och märkligt. Hoho. Han började fråga om förlaget för att byta ämne, och jag berättar att det är Bookmark Förlag och bla bla bla och kom på att ja, ibland får man ju ett litet fint bokmärke med deras böcker och börjar rota i kuvertet.
Plockar upp ett litet rosa papperspaket med bokens framsida på, så att säga, och börjar förundra mig över att de skickat en liten förpackning med tändstickor. Vilken märklig grej! Men det kan ju vara användbart förstås. Pryde dejten är högröd i ansiktet, jag är fortfarande helt oförstående men vänder på paketet och läser högt "KONDOM MED GLIDMEDEL".
Han höll på att sjunka genom hissgolvet och jag gapskrattade (åt min egen dumhet, inte att han var så generad) så att det ekade i trapphuset.
Tur att jag bor på nionde våningen med ganska långsam hiss så att hela denna lilla sketch kunde ske på två kvadratmeter också.