Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

kl

Läste ut "Hundar hus och hjärtats längtan" av Lucy Dillon idag, och den var precis som förväntat :) Inte genialiskt språkmässigt, men mysiga karaktärer som man ändå vill veta hur det skall gå för :) Lättsam och ganska härlig bok helt enkelt!

Nu skall jag läsa "Den hemliga dottern" av Shilpi Somaya Gowda, som min mamma rekomenderat å det varmaste :) Någon här som läst den?

Precis läst ut ovan nämnda bok, och gillade den!
Handlar om en flicka som föds i Indien och adopterad bort till ett par i USA. Sen får man parallellt följa henne, adoptivföräldrarna och de biologiska föräldrarna genom tjugo år. Kanske lite för lättsamt beskrivet, men gillade ändå känslorna och tankarna som beskrevs i de olika karaktärernas liv :) Rekommenderas!

Imorgon skall jag börja med "mormor hälsar..." Och har även börjar lyssna på P1s radioföljtång om "egenmäktigt förfarande", gillas!

Låter som en bok i min smak! Den får jag ta och leta upp när jag läst de 7 som redan ligger och väntar på mig... Tänkte sätta tänderna i Morgon i Jenin imorgon, det var julklappsbok nummer två i år. Har velat läsa den rätt länge, så det ska bli spännande! :)

Egenmäktigt som radioföljetong? Oj. Jag läste många formuleringar om och om igen, för att de var så bra att de måste sjunka in ordentligt. Men det låter spännande :)

Jag har lyssnat på några avsnitt, men har väldigt svårt för hennes språk när jag lyssnar på det (är kanske bättre när jag läser, får prova det senare).
Efter Egenmäktigt förfarande så ska de sända 438 dagar - det ser jag fram emot!

Jag skulle nog själv tycka att det var svårt att lyssna på. Grejen för mig var att formuleringarna liksom skimrade på sidorna. Så vackert. (Fast jag menar inte vackert = poetiskt, jag menar något annat som jag inte orkar förklara klockan åtta på morgonen :meh:)

Ja det får du göra :) Det är det som är det bästa med den här tråden tycker jag, deb ger så mycket inspiration till att-läsa-listan :D

Mandalaki och zaga: Efter att ha läst så mycket om boken här så var jag lite tveksam till om jag ens skulle orka.. (Jag är ju sån att jag skippar saker som blir för "hypade" ;)) Var osäker på om den kanske var för svår för mig.. Men i uppläst version så kan jag ta till mig den iaf, ich gillar den! Mycket som framgår som vackert där med i mina öron, men klart att det är olika från person till person. Bra inläst iaf :)

Nej, svår är den inte, bara annorlunda :)

KL

Har någon i tråden läst The Lifeboat/Livbåten? Jag köpte den häromdagen och är nyfiken på om den är så bra som det sägs.

Bra inläst iaf :)

Ja, jag tycker också att inläsningen är bra. Rösten har samma tydlighet som texten, tycker jag. Jag har dock inte lyssnat ordentligt, utan bara lite då och då när det råkar vara radioföljetong när jag kör bil.

Har läst ut Mörka platser och gett mig på något helt annat nämligen Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar. Har redan skrattat högt vid flera tillfällen! Mycket trevlig upplevelse :D

Jag läste ut Blind gudinna igår. Bara faktumet att det tog tre dagar påvisar hur rolig jag tyckte att den var. Jesus, vad förvirrad jag var mot slutet. Som jag skrev någon annanstans i förmiddags - enda saken som fick mig att vilja vända blad var för att få slut på den, inte för att det var spännande. Inget gott betyg...

Om någon timme hämtar jag paket med Jellicoe Road, Cirkeln, Hungerspelen, Råstams bok om Thomas Quick och Vattenänglar av Mons Kallentoft.

mvh
barrikaderar sig i en vecka

Herregud, man ska visst kämpa för det också! ;)

Fick skjuts hem och skulle stanna på vägen och plocka upp paketet. Hittar inte SMS-avin trots att jag tittade på den tidigare idag och är säker på att jag inte har tagit bort den... men det hade jag väl då för den fanns helt enkelt inte.

Jaja, sa jag, vi får ta det nästa gång, jag får ringa och be att få en ny avisering.

Samtidigt som jag, något irriterat klev ur hissen hemma mötte jag brevbäraren - med papperslappen från Schenker! :love: Så det blev till att mer eller mindre vända i dörren och nu har jag dyrgriparna! Tur att jag läste ut den där Anne Holt igår kväll så att jag inte behöver känna att jag har något att avsluta innan jag börjar på någon av dessa!

Det blir nog Jellicoe Road först. Eller... kanske... gud, detta blir inte lätt! :D

Ta Hungerspelen! Då kommer du inte att somna förrän den är klar och sedan är den överstökad:D

Oraklet har talat! (Eller otalet har kraklat, som jag skrev först.) Hungerspelen it is!

Haha precis vad jag tänkte! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka