Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Har bara läst första och cirka en tredjedel av andra, det var därför jag uttryckte mig lite försiktigt;)

åh, då skall jag ta och läsa den med :) Får kolla om den finns som ebok än!

Har bara läst första och cirka en tredjedel av andra, det var därför jag uttryckte mig lite försiktigt;)

Jag tycker att hon är strålande!

Det var en stor intervju med henne i helgens Två Dagar i GP förresten, men det kanske du har sett :)

**

Jag har läst två Peter Robinson under helgen. Han är en strålande deckarförfattare, men det är störigt att alla män kallas för efternamnet och alla kvinnor för förnamnet. Dock tar detta bort problemet jag har med att hela namnet skrivs ut hela tiden. För ett tag sedan, jag kommer inte ihåg vilken bok det gällde, räknade jag till 9 "Nils Karlsson gjorde si och så" på ett uppslag.

Jag läser Gillian Flynns Mörka platser just nu och tycker verkligen om! Jag är lite försiktig med deckare nu för tiden för jag blir oftast bara arg för att de är likadana allihopa, men i den här är det på något sätt inte morden som är grejen. Typ. Ska försöka formulera mig lite mer begåvat någon annan dag :D

Det var inte meningen att låta mästrande! Ville bara ge min åsikt.

Lite OT så där apropå deckare, är det inte en starkt övervikt åt bestialiska seriemördare nuförtiden, även i svenska deckare? Med tanke på befolkningens storlek och det oproportionerligt stora antalet deckarförfattare borde halva Sverige vara offer för seriemördare vid det här laget! :eek:

Lite OT så där apropå deckare, är det inte en starkt övervikt åt bestialiska seriemördare nuförtiden, även i svenska deckare? Med tanke på befolkningens storlek och det oproportionerligt stora antalet deckarförfattare borde halva Sverige vara offer för seriemördare vid det här laget! :eek:

Ja, jag och en kompis brukar skoja om att en dag när vi anländer Fjällbacka så... zombie town!

Jag har läst två Peter Robinson under helgen. Han är en strålande deckarförfattare, men det är störigt att alla män kallas för efternamnet och alla kvinnor för förnamnet. Dock tar detta bort problemet jag har med att hela namnet skrivs ut hela tiden. För ett tag sedan, jag kommer inte ihåg vilken bok det gällde, räknade jag till 9 "Nils Karlsson gjorde si och så" på ett uppslag.
Har du läst dom på engelska eller svenska?
Tycker att dom "tog slut" så fort på svenska, har nog läst alla (?) men det verkar finnas en hel drös som han skrivit och som är oöversatta. Eller om dom översätter dom lite efterhand...
Frågan är om det är någon idé att läsa någon av de oöversatta, eller om dom är dåliga och man får kämpa med engelskan förgäves :nailbiting:

Jag tycker att hon är strålande!

Det var en stor intervju med henne i helgens Två Dagar i GP förresten, men det kanske du har sett :)

Ja, jag läste den, det var den som fick mig att hugga just henne i att läsa-högen:)

Jag läser Gillian Flynns Mörka platser just nu och tycker verkligen om!

Då är du bara att gratulera! :D

Lite OT så där apropå deckare, är det inte en starkt övervikt åt bestialiska seriemördare nuförtiden, även i svenska deckare?

Tog det inte mästrande alls. :)

Seriemördare har det väl nästan alltid varit? Det är nog svårt att hålla igång intrigen med ett enda mord ... Men just den eviga rundgången med seriemördade, våldtagna, lemlästade barn och kvinnor är en av de saker som gör att jag tycker att oftast är tråkig.

*kl*
Jag har precis avslutat "Mormor hälsar och säger förlåt" och jag älskade den! Den var så himla bra på ett nästan barnsligt sätt men jag gillade verkligen de olika personligheterna som samsades i boken och det känns lite tråkigt att den redan är slut.
Grät du när du läste den? Jag drabbas fortfarande lika hårt när jag läser den. Trots att jag har läst den tre eller fyra gånger sen BoB. Jag är team Elsa. Alltid.

Jag försökte läsa Svennis bok. Men nääää, det gick inte alls. Man måste väl vara fotbollsnörd för att falla för hans namedropping.

Tass: Dessa har jag faktiskt läst på svenska, köpte dem på loppis, men jag har tre eller fyra på engelska väntande i sommarhuset :)

Igår kväll läste jag Anna Janssons Inte ens det förflutna. Allvarligt, jag läste hela på en gång.

Nu funderar jag faktiskt på Nils Holgersson! Det var ett antal år sedan sist men jag gissar att det inte tar så lång tid att ta sig igenom den som det ser ut!

Annars blir det nog Blind gudinna av Anne Holt, eller Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf.

Jag grät som jag vet inte vad, framförallt i slutet av boken. Och då brukar jag inte gråta så värst mycket till böcker som inte handlar om typ lidande djur, men det här berörde mig verkligen på väldigt många sätt.

Jag läser just nu the Forgotten Garden av Kate Morton och har innan det läst en annan bok av henne som heter the House at Riverton. Rekommenderas

Då är du bara att gratulera! :D

Färdig nu! Jag tyckte väldigt mycket om den (fast det var någon form av feltryck så på slutet var en hel hög sidor så dåligt tryckta att vissa av dem inte gick att läsa alls...).

Det jag tyckte mest om var nog att den på ett sätt inte alls var som en vanlig deckare, även om den ju är det också. Lite som med Engelsfors-böckerna, magin "stör" inte karaktärerna, typ. Svårt att förklara :D

KL

Just nu läser jag en bok om en baskisk nunna som rymde från sitt kloster för att leva ett spännande liv i sus och dus (? dus? är det ett ord? hus?). När jag är klar med den, korta och mycket intressanta boken :), kör jag direkt på The lost child of Philomena Lee - en bok jag bara måste läsa efter att ha sett filmen.

På torsdag läser jag dock Americanah. Och så måste jag ju läsa Donna Tartts bok också!

Mycket angenämt bekymmer att ha ett tiotal böcker som väntar på en :love:

Jag grät som jag vet inte vad, framförallt i slutet av boken. Och då brukar jag inte gråta så värst mycket till böcker som inte handlar om typ lidande djur, men det här berörde mig verkligen på väldigt många sätt.

Den har verkligen flera bottnar. Plus att jag tycker att den talar om att alla har sina egna kors att bära. Att det är mer i en människa än vad som syns vid första anblickan.

De korta meningarna när pappan talar om vad han känner för Elsa är underbara. :love:

Jag läser just nu the Forgotten Garden av Kate Morton och har innan det läst en annan bok av henne som heter the House at Riverton. Rekommenderas

Jag har läst The House at Riverton och tyckte jättemycket om den. Undrar om jag inte har den andra hemma också, får rota lite.

Åh jag älskade The House at Riverton! :love: Det bästa jag någonsin stulit måste jag säga!

mvh

stjäl ibland böcker från byteshyllan på hostels :o

Ååååh, The Forgotten Garden är fortfarande min stora favoritbok och en sådan som jag alltid råder folk att läsa, oavsett vad de egentligen letar efter! Det var den första boken av den "sorten" jag läste, och gud vad jag älskade den! Jag blir alldeles glad inombords av att tänka på den, det är just sådana läsupplevelser jag älskar. :)

Tyvärr blev jag inte alls förtjust i The Distant Hours som jag läste därefter och har inte läst mer Kate Morton efter det då jag blev så besviken. Men av den här tråden att döma kanske man skulle våga sig på The House at Riverton trots allt...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka