Sen är det ju bra om man har god hand med hästar och har en naturlig "respekt" med sig...även snälla hästar kan bli mer än jobbiga efter ett tag när överskottenergin sprutar ur öronen på dom...Man får inte vara rädd eller osäker för då går det åt fanders.
Konvalecenter skall ju oftast "köras" igång innan dom är klara att gå vidare till ägare/tränare..
Folk tror det är enkelt med dom, men det är det inte och man bör ha ca 7-8 hästar för att det skall gå runt övht, och periodvis har inte jag det.Räkna på runt 200 kr/dag inkl moms..
Utgifterna du har är stallplats, el , vatten, hagar, strö, foder, lagning av allt dom sparkar sönder(vilket händer ofta)du skall skatta, momsa och ha lön, du kanske har investeringar som skall betalas av på och du får jobba varje dag i veckan.
Sen kan man räkna med att bli "blåst" av hästägare och inte få betalt, det är lätt när det gäller privatpersoner ( jag har aldrig blivit det då jag fakturerar tränaren och han fakturerar ägaren...jag får ALLTID mitt, men det får tyvärr inte han)