Vad kostar vatten?

Sol

Trådstartare
Jag har aldrig bott så att jag har behövt betala för vattenförsörjningen, men nu har jag satt upp familjen på kö till en hyreslägenhet där man får bekosta vattnet själv. Jag inser ju att vattenförbrukningen varierar, men det handlar om en helt ny lägenhet med eluppvärmning (så inga element eller värmeslingor med vatten i). Både tvättmaskin och diskmaskin finns. I familjen kommer det, om det blir av, finnas två vuxna och två barn. En 5-åring och ett spädbarn.

Vad kan det handla om för månadskostnad, ungefär?
 
Sv: Vad kostar vatten?

Vatten är billigt.

Googlar du vatten + kostnad får du fram flera kommuners taxor. Runt 16-17 kr kubik har jag hittat. En kubik är 1000 liter. Inga stora pengar med andra ord.
 
Sv: Vad kostar vatten?

vi betalar vatten och avlopp och det brukar vara typ 200-350kr/månad.. då är vi två personer och fem husdjur (två hundar och tre katter).
I sommar har vi haft min tonåriga syster på besök hela sommaren och nu låg vattenräkningen på 480kr
 
Sv: Vad kostar vatten?

Vi är två stycken i vårt hushåll + 2 hundar och 2 hästar. Vår vatten- och avloppskostnad ligger på ca 500-600 kr/mån.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
Äldre Av ingen annan anledning än ren nyfikenhet, så vill jag fråga Buke vad ni tycker är en rimlig hyra för nedanstående objekt. Jag bor...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp