Vad kostar resan?

LindgrenV

Trådstartare
Nu måste ni hjälpa mig kära bukare! Tyvärr kan jag inte använda mig av vadkostarresan.se till denna resa, för den är lite för omständig att räkna ut. Men det finns ju några snillen här inne så ni kan kanske hjälpa mig? :D

På lördag ska jag på "klassfest" i Västerås, vi åker dit på lördag eftermiddag och hem någon gång på natten/söndag morgon. Och så här ser det ut:

1. Jag kör, jag dricker ingenting eftersom jag vill åka "tidigt".
2. Det är min bil som rullar och transporterar åtminstone fulla personer på hemvägen (räknar kallt med att de INTE tänker förfesta innan resan avgår och drickande i bilen tillåter jag inte!

Totalt kommer vi vara tre personer som åker; Jag, A och B.

Jag och A åker från Nyköping.
B hämtas upp i Malmköping.
Vi åker till ett ställe nånstans i/utanför Västerås.
B åker med tillbaka till Malmköping.
Jag och A fortsätter tillbaka till Nyköping ("ändstation").

Hur mycket ska jag begära att A resp. B betalar för resan? :cautious:

Sv: Vad kostar resan?

Räkna ut vad det kostar för A att åka fram och tillbaka respektive B fram och tillbaka. Känns lite kasst om A ska betala extra för att ni ska hämta upp B. Så skulle i alla fall jag tänka plus att jag oftast lägger på en liten slant till för "slitage av bil" när det gäller längre resor. :)

1) dela milkostnad mellan nykoping och malmkoping med tva

2) dela milkostnad mellan malmkoping och vasteras med tre.

lagg ihop 1 och 2 for A's kostnad.

2 ar B's kostnad

Vi behöver inte köra någon extra sväng för att hämta upp B, då vi åker igenom Malmköping ändå. Det är därför det blev så krångligt i min hjärna, eftersom B inte åker lika långt :p

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 509
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 586
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 002
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV