Vad kostar ett ridhus?

Etoile

Trådstartare
Vad kostar ett ridhus, om man ska ha ett helt nytt? Det är ju olika, det vet jag, men ta ngt. billigare ;)
Det ska vara sarg, men ej läktare. Underlaget behöver ni inte räkna med...

Sv: Vad kostar ett ridhus?

Etoile skrev:
Vad kostar ett ridhus, om man ska ha ett helt nytt? Det är ju olika, det vet jag, men ta ngt. billigare ;)
Det ska vara sarg, men ej läktare. Underlaget behöver ni inte räkna med...

ett par hundratusen kronor gissar jag.....

Har för mig att vi kollade på ett ridhus som kostade 500 000 och det tyckte vi var gandka billigt :)

Sen vet jag inte om det var billigaste på marknaden men billigt var det :)

Vår stallägare funderar ungefär i samma banor...
Har en ridbana som skulle vara skönt att "väderskydda" liksom, d.v.s. bara tak och väggar ungefär ;) Ingen som har gjort på ett sådant sätt och kommit undan "rätt billigt"? (billigt är relativt, men ändå)

Räkna på 5-600 000, det blir oftast mer än vad man tror.

Ok, jag räknade med att det skulle kosta typ 2milj, men där blev jag glatt överraskad :D

En kompis hade kollat upp olika förslag, då hon tänkte skaffa ridhus. Det förslag som blev billigast var ett s k ridhustält. Det skulle gå på strax under miljoner (med frakten inräknad)Bara frakten av det skulle kosta massor, då det behövdes ett par lastbilar till det. Man bör tänka på att lägga in eventuella sådana kostnader också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix