Vad kostar eran ridtravare i månade (varmblod/kallblod)

Sv: Vad kostar eran ridtravare i månade (varmblod/kallblod)

Det är lika dyrt som det är för vilken annan häst som helst.Och i bland tom dyrare.
Min kostade mig i fjol ca 45 tusen.
i år blir det lite annorlunda eftersom jag nu har eget stall osv sen har vi börjat rida för tränare nu så jag antar att det kommer bli dyrare i år.
Men så här ser mina ca kostnader ut just nu.

Vart står hästen?Jag har hästen hemma på gården.(dalarna)men bara för det betyder det inte att det är gratis.El kostar .reparationer av stallet /staket mm betalar man ju själv

Varmblod/kallblod?Varmblod på 11 år

Foder?Nu under sommartid kostar han mig ca 300 kr i månaden.Hö/kraftfoder/mineraler/salt.
Vintertid blir det dyrare har för mig att jag räknade ut att höet kostade 7000 kr sammanlagt (ca 4 ton)Och kraftfodret hamnade på ca 3000 kr utslaget över året.

Träningar?ca 600 kr i månaden

Försäkring? han är fullförsäkrad med både liv och vetvård betalar ca 3200 om året.

Skoning?sommartid 700 kr gång.vintertid 950 per gång .skor var sjätte vecka.

Sen tillkommer det ju annat oxå. vetrinärvård tex som på min med alla vaccinationer .tandkontroll avmaskning mm hamnar på ca 5000 kr per år om inget oförutsätt händer då blir det givetvis mer.
Sen inte att förglömma nått som är dyrt som många inte tänker på är strö till boxen. i dagläget kostar hos min foderleverantör en spånbal exlusive moms 69 kr. och det går en sånda i veckan .slår man ut det på ett år ser man hur det rasar i väg. vilket blir 3312 exlusive moms på ett år :crazy:

Nää nu ska jag inte räkna mer .Gudars vad med pengar man slänger ut :angel:

Senast ändrad:
Sv: Vad kostar eran ridtravare i månade (varmblod/kallblod)

Vart står hästen? Kronoberg
Varmblod/kallblod? Varmblod
Stallhyra? 500 kr
Foder?500 kr
Träningar? 0 kr en kompis hjälper mej!
Tävlingar? 120 kr
Försäkring? 150
Skoning? 500 var 12:e vecka

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 675
Senast: Niela
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag har börjat fundera över att köpa en häst. :bump: Vad jag undrar är ni alla som har hästar, hur mycket pengar går det åt på...
Svar
16
· Visningar
1 169
Senast: Koppen
·
R
Hästmänniskan Hej! Nu är det såhär att jag är påväg att skaffa häst... Och jag försöker få ihop alla kostnader! Okej, jag har inte tagit med ALLA...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama