Vad kostar en vet.försäkring på ardenner?

Mli

Trådstartare
Jag skulle behöva veta ganska omgående vad en enbart veterinärvårdsförsäkring kostar för en ardenner på 2 år. Nån som har en som kan berätta vad det kostar, eller nån som kanske kan tipsa om en hemsida för nåt försäkringsbolag som ger pris ( om så än ungefärligt ) online?

Fast jag kanske är den enda som inte har nåt bättre för mig på midsommarafton.. :-)

Sv: Vad kostar en vet.försäkring på ardenner?

Haha, jag jobbar-men surfar mest!

Kolla på både Agrias och Folksams sidor!

Jag kollade på deras sidor, men ingen ger en prisuppgift online. Allt är att ens lokala ombud ska ringa upp.

Jobba på midsommar, va trist! Men å andra sidan hade jag kunnat göra det också, sitter bara och slöar framför tvn nu när kidsen somnat.

Vad dåligt av förs bolagen att ha tagit bort den tjänsten! Fixade med det senast i vintras!

Veterinärvårdsförsäkring (upp till 50 000 kr) kostar hos F.....m runt 700 kr per år om jag inte minns alldeles galet.

Vi har våran i Folksam. Han är visserligen högt försäkrad men obegränsad vetvård. Vi betalar runt.2000 kr per år för han.

Tack för allas svar! Hittade funktionen jag sökte på IF's sida. En veterinärvård (liv var nödvändigt, satte det lägsta på 5000kr) skulle kosta 1100kr med den bästa vetvårdsförs.formen. Och det är ju helt klart överkomligt tycker jag.. får se om jag slår till och köper hästen, månadskostnaden skulle i mitt fall öka med 100kr jämfört med nu.

Nån som vet om ardennerhästar är predisponerade för nån skada?

700kr/år?! :o

Förra foderhästens kostade 800kr/månaden :crazy:

Men då kanske det innehöll lite mer än bara veterinärvård och liv på lite mer än 5000kr...

knapplån

Vi har A--ia veterinär bas. Runt 600/år betalar vi. Belopp 60000

Läste bara kortversionen och den verkar ju inte särskilt uppmuntrande, tack för länken btw!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 431
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 289
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka