Sv: Vad kostar det i månaden?
Ang. storlek, du är kanske för lång, men vikten är absolut inga probelm(såvida ponnyn är i god kondition alltså)
Sen får du ju tänka på att om du ska rida mycket så behöver du troligen sko den och det går kanske på 500-800 kr/gång. Och oavsett så måste den verkas regelbundet(ca. varannan månad) och det kanske går på 300-500 kr.
Sen tillkommer ju även vaccination= ca. 600 kr / år.
En shettis äter ju inte så mycket så du behöver nog inte räkna på att det skulle öka kostnaden något eftersom att det ingår i stallhyran..räcker ju med någon näve korn sålänge den inte är svårfödd, men det är la ganska ovanligt vad gäller såna små..
1800 lät väldigt mycket måste jag säga, det är mer än vad jag betalar för bägge mina(russ+travare) tillsammans och då ingår det mer än vad som ingår i din stallhyra
Var även noggrann med vem som betalar om det skulle hända något, du eller ägaren? Det kan bli dyra pengar när olyckan väl är framme.
Om du är duktig nog eller inte kan jag inte svara på, men eftersom det verkar vara din första ponny så skulle jag se till att ha lite hästvant folk omkring mig