vad kostar det att vaccinera mot botulism?

Sv: vad kostar det att vaccinera mot botulism?

fy f*n vad dyrt!! jag betalade 380 kr för häst inf. och stelkramp.
då va det framkörningsavgift oxå.
(spruta 149 kr)

Trevligt pris, var det vitt?

Min klinik tar 300 kr för influensavacc btw, om man kommer dit.

DV här tar över tusenlappen för att vaccinera en häst mot influensa. Blir ju dyrare om man lägger på botulism, hur dyrt vet jag inte, aldrig provat, vill inte betala priserna.

Hemmavet vacc sist stelkramp, influensa och botulism för 700 kr. Plus resa & inställelse (inte många kronor), men det minns jag inte vad det var exakt, plockade vargtänder på lillkillen samtidigt.

Botulismvaccin är dyrare än influensa/stelkramp btw.

Senast ändrad:

Ruskigt bra pris på sprutan. Kostar enligt Fass 117 kr... Duvaxyn.

Botulism i 5-packsflaska kostar drygt 500 kr. Förutsätter att allt tar slut på en dag dock. Annars blir det ju mer per dos. Finns i endos men vet ej vad de kostar.

Jag har bara gett den första sprutan och den kostade 400:-
Fick kvitto och veterinären kom då ut till stallet.

Antar att de andra två också kommer att kanda på 400:- så 1200:- totalt för en grundvaccinering.

Alla:

Någon som vet när den tredje sprutan ska ges förresten? Frågade om den andra, men inte om den sista.

Jag har bara gett den första sprutan och den kostade 400:-
Fick kvitto och veterinären kom då ut till stallet.

Antar att de andra två också kommer att kanda på 400:- så 1200:- totalt för en grundvaccinering.

Alla:

Någon som vet när den tredje sprutan ska ges förresten? Frågade om den andra, men inte om den sista.

En månad efter den andra.

Tre sprutor med en månads mellanrum.

Min häst blev vaccinerad med andra sprutan nyligen. Kostade
375 kr när vet. åkte ut, men då hade hon lite annat ute hos oss också som t.ex. ett flertal vaccinationer och att skriva ut recept, ge lugnande till en häst osv.

Jag vaccinerade min häst mot botulism när jag ändå skulle kolla hans tänder.
Vaccinationen betalade jag 140 kr för. På en veterinärklinik med kvitto.
Andra sprutan kommer kosta mig mer eftersom vet åker ut.

oj vad billigt... jag hade ute DV som tog totalt ca 900kr/gång. ändå är det bara max tre km till stallet därifrån :crazy:

Trevligt pris, var det vitt?

Min klinik tar 300 kr för influensavacc btw, om man kommer dit.

DV här tar över tusenlappen för att vaccinera en häst mot influensa. Blir ju dyrare om man lägger på botulism, hur dyrt vet jag inte, aldrig provat, vill inte betala priserna.

Hemmavet vacc sist stelkramp, influensa och botulism för 700 kr. Plus resa & inställelse (inte många kronor), men det minns jag inte vad det var exakt, plockade vargtänder på lillkillen samtidigt.

Botulismvaccin är dyrare än influensa/stelkramp btw.

ja det var vitt :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka