Vad kostar boutolismvaccineringen?

fialotta40

Trådstartare
Någon som har koll på vad en grundvaccinering för boutolism går på? Det var flera år sedan jag var inblandad i något sådant så jag minns ej, och är det fortfarande så att du måste köpa en hel förpackning med fem doser även om du bara behöver tre?

Hur långa intervall är det mellan grundsprutorna? Och borde jag ha börjat med spruta 1 för länge sedan kanske... Har hästen inget skydd förrän efter sista sprutan? :confused:

/Anna

Sv: Vad kostar boutolismvaccineringen?

Grundvaccinationen är 3 sprutor med en månads mellanrum. efter den 3:e sprutan har hästen ett fullgott skydd.
Därefter vaccinerar du en ggr/år.
Jag vaccinerade min förra veckan, sprutan gick på 380:-.(Plus 50:- resekostnad för vet.)

Jag har aldrig behövt köpa "flerpack" utan jag betalar för en spruta/ggr.

Senast ändrad av en moderator:

Från och med förra året så började vaccinet säljas på endos... Jag har en vet kompis som gör det på mina... Betalar endast 350:- för resa +´vaccinering av influensa + botulism... SÅ BRA!!! Skulle distriktet komma ut kostar det 650:- med körning... för 2 mil... och 1 vaccinering...

Usch ja, vad det kostar att bara hosta i telefonen till veterinären. Jag vill också ha en vet-kompis! :) Verkar ju bli betydligt billigare...

//

Vi vaccinerade i höstas och betalade 300:-/spruta. 3x300=900:-. Då kom vet ut och vaccinerade.

Bor i sthlm-uppsala området.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Puffindog
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 572
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama