vad kostade er paddock?

sommarvind

Trådstartare
Jag söker lite uppgifter på vad en normalstor paddock kan tänkas kosta så ni som byggt en själva eller hyrt in någon som gjort en , vad slutade de på i pris ungefär?:confused:
 
Sv: vad kostade er paddock?

Håller på o bygga om min bana helt o hållet från grunden, den förra gick på ca 100.000:- (22x46m) o var en bra budgetbana som höll i 7 år, denna är ej klar än, kommer bli 25x50m o bara materialet går på över 100.000:-... Tror du kan räka på allt mellan 100-200:- / kvm beroende på hur bra du vill att den ska vara. Sen beror de klart hur mkt man kan göra själv, om man känner folk med grävare, får tag på billiga material osv...
 
Sv: vad kostade er paddock?

Det beror ju helt på vad du har för krav. Jag som inte tävlar (lite clear round bara) har inte jättestora krav, så när vi byggde ridbanan var det för att jag skulle kunna rida hemma även när barnen är hemma, och för att kunna rida mer dressyr.

En kompis kom och grovgrävde och maken jämna till med sin bobcat. Måtten är 22*40 och på ligger något som vi fick gratis från en grusgrop (vet inte vad det heter men det vet maken). Som staket har vi vanliga stolp med tråd. Vi har ingen duk utan har bara skalat bort grässvålen innan vi la på underlaget.

Kostanden av detta var 0 kronor så håller det bara i några år så spelar det liksom ingen roll. Samma underlag har vi vid ingången till vinterhagen och där har det visat sig vara super. Det är dränerande och fryser inte ihop till klumpar och där har det legat i 3 års tid och är lika fint som när vi la in det. Så jag hoppas givetvis på samma hållbarhet på ridbanan. Där blir nog problemet mer att den inte används så ofta så att ogräset vill väl titta upp.
 
Sv: vad kostade er paddock?

Vi håller på och gör bana, den är inte riktigt färdig än.
Min sambo är grävmaskinist och hade sin grävare hemma på semester.
Vi har skalat av grässvålen och matjorden och kört bort den, sen har vi grävt ner 1m i ena kortsidan och höjt 1m på andra sidan.

Dränneringsslang över hela och på med markduk ( jag jobbar på fabrik som gör dessa dukar, har tagit hem reklamerade duker gratis )

Sen fylls det 15-20cm med grus och sen själva underlaget, vi ska ha grusig sand.

Materialet kostar ca 25.000kr i gropen, då ingår inte transport hem utan det fixar vi själva.
sen måste vi ju ha staket oxå.

Så materialet för oss går på ca 30.000kr.
Ska man hyra maskin och betala en gubbe som gräver och sen transort på gruset får man räkna med minst det dubbla.
 
Sv: vad kostade er paddock?

Vår paddexbana, 20x40, stod klar våren 2007. Den är gjord efter konstens alla regler, och dränerad utmed en kortsida och en långsida.
Allt jobbet utfördes av den lokala maskinstationen, och priset för arbete och material blev i runda tal 150 000 inkl moms.
 
Sv: vad kostade er paddock?

ett stort tack till er alla:)
jag har nu fått klart tydligare bild vad de kan tänkas kosta i slutändan;) Tack!
 
Sv: vad kostade er paddock?

Vi har som Immer en paddexbana på ca 20x40m, stod klar hösten 2004. Den är väldränerad då grävarna hittade (ramlade ner med maskin i :angel:) två stora stenkistor. Slutnotan även där samma som Immer på ett ungefär.
 
Sv: vad kostade er paddock?

kl
min paddexbana är 20x60 och själva materialet gick på ca 100.000 om jag inte minns fel. sen tilkom kostnader för arbete. när det gäller paddex så beror det på vart man bor, dom fraktar från oxelösund så ska dom långt blir frakten dyr.

någon som vet vad terratex kostar??
 
Sv: vad kostade er paddock?

*KL*
Har precis gjort en. Grävaren och materialet gick på totalt 114,000 kr.
Måttet är 20x40. Dränerat, matta, makadam, 018 med padda och sist 08.

Staket och belysning får komma nästa år.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 003
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
991
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
286
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp