vad kommer att hända? Familjerätten i morgon..

S

strösslet

hej alla buke kvälls suddar :)
min karl har som sagt fått för sig att han inte är far till barnet, så min fråga till er är vad kommer hända nu ?
han har bokat tid för att göra test och så, i dag ringde de från familjerätten och frågade om ja ville komma själv och de ville jag...

men va kommer att hända i morgon där? kommer de förhöra mig ? kränka mig ? pressa mig ? eller vad?
vill gärna veta så man har lite mer kött på benen när man stiger in där..

*tok nervös*

Sv: vad kommer att hända? Familjerätten i morgon..

Kan inte svara på din fråga men håller tummarna för att allt går bra

Jag har suttit i din sits och det enda det gjorde var att "topsa" i min och min dotters mun, pappan var där innan mig. Vägrade gå samtidigt som honom.
Hon var jätte trevlig på familjerätten och pratade ganska mycket om vår situation. Var snarare skönt att kunna prata med någon som var helt neutral till situationen.

Kan du inte ta med dig en anhörig ( kompis, mamma, pappa ) ?

Nej dom kommer inte pressa, kränka eller hålla något "polisförhör" och känner du dig pressad och kränkt så lämna isådantfall mötet och boka om.

Vi har ju Görel här på buke ( tror jag ) hon jobbar ju hos familjerättan och vad jag vet så är dom bra att ha å göra med :)

Ja hon är bra.
Har frågat henne lite om saker och fått bra och trevliga svar tillbaka.
Tack tack Görel:bow:

min mor ska skjutsa dit mig i morgon, men får hon som anhörig följa med på mötet? hon trodde inte de...
okej för ja har fått uppmålat för mig att de verkligen ställer en mot väggen och ifrågasätter typ allt.. ja är livrädd!

håll tummarna för mig i morgon kl 10.15 då ska ja va där :/

*helt nervklen

Om du tycker att det är okej att hon är med så kan jag inte tänka mig att de skulle säga nej. Och du behöver absolut inte vara nervös, de är jätte trevliga.
De jag har haft och göra med i alla fall.

Lycka till!

okej, då hoppas vi på det :S vi får se om ja tar med mig mamma in, annars skulle hon iaf sitta utanför och vänta.
måtte detta helve**e ta slut för mig snart... för ja bryter ihop snart.. :(

Tack och lov brukar svaret komma ganska snabbt.
Det är väldigt förnedrande och kränkande att bli anklagad av sin partner för något sådant. Det sliter verkligen sönder ens hjärta.

*en stor kram*

okej, trodde de kunde ta flera veckor.. men de e juh bra att de kommer fort.
ja det är de, och de jobbigaste av allt är att han inte alls förstår de!
men men.. är de såhär han vill ha de så är de juh upp till honom, väldigt egoistiskt av honom iaf, våran son mår juh inte alls bra av de här tjaffset...

tack för kramen *krama tillbaka*

Tack och lov brukar svaret komma ganska snabbt.
Det är väldigt förnedrande och kränkande att bli anklagad av sin partner för något sådant. Det sliter verkligen sönder ens hjärta.

*en stor kram*

Tänker samma tanke.
Jag har svårt att se hur jag skulle ta mig igenom en sådan förtroendekris i relationen (OM jag nu inte på goda grunder gett honom anledning att misstro mig, för då är det skillnad).

men hur funkar de då, ja menar.. hon sa inget om att ja skulle ta med mig lillen, ska ja göra det igentligen? hur annars ska de kunna göra prov? eller ska karln ta med sig lillen ?

Liten måste ju också med.
Någon av er måste ta med honom, för utan barnets DNA så har dom ju inget att jämföra med.

hejsan! har varit på familjerätten, var inte alls som ja trodde, kom in och de frågade hur jag och karln träffades hur länge vi kännt varandra, och om de kan finnas någon annan, väldigt smärtfritt! hade ångest att gå in, men var sen lättad när ja gick därifrån... pewwwhh...
som min mor sa till mig "de är inte där för att sätta dit dig, de är ungefär som din sons advokat, de finns där för hans skull"

tack alla!!! kramar

Va skönt att det inte var värre än så! :laugh:

ja verkligen, jag hade målat fan på väggen innan ja kom dit, men så va de så lindrigt ÄN så länge iaf.. ska dit mer... så vi får väl se.

Gud så skönt att det gick bra, har läst tråden och väntade på att du skulle skriva hur det gik för jag har med problem med pappan till mitt barn som skall komma och han vägrar skriva på papper och vara barnets fader så jag har tagit kontakt med familjerätten och dom skulle återkomma till mig för möte och så, har med varit lite nervös hur det skall vara att gå ditt och vill verkligen inte träffa pappan till barnet för han är inte riktigt frisk,

Tänkte på en sak, när man varit där och gjort ett test och pratat med dom, är det doim man vänder sig till om man skall ansöka om ensam vårdnad?

Har du fött barnet? Du skrivet på vårdnadspapprena på familjeenheten i din kommun (så var det för mig i alla fall) en del kommuner skriver man papprena innan bebis är född, andra efter. Du som mamma väljer (som jag fattat det) om du ska ha enskild eller gemensam vårdnad. Jag råder dig absolut till att skriva på enskild vårdnad, vårdnad och ev umgänge är inte samma sak och det är nog smartast till enskild vårdnad om man inte lever tillsammans eller är VÄLDIGT överens.

När de papprena skrivs får du intyga vilka du haft sex med (faderskapsfrågan) kring tiden för bebisens tillverkning, några månader innan och efter tror jag det är man intygar för. Allt uträknat efter BF enl UL.

Nej jag har inte fött barnet ännu, är BF 5oktober nu, ja pappan till barnet bor ca 20 mil från mig och han vill inte ha något med det att göra, så det är nog lika bra att säka om ensamvårdnad och vill han senare träffa barnet får han givetvis göra det och även om barnet vill träffa sin pappa, det tänker jag inte ta ifrån dom,

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 424
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar