Sv: Vad känner han?
Hoppar in en liten sväng från senior här
Sager som alla andra, Killar ar lite langsammare an oss tjejer! Jag fick minsann jaga min kille i ett par veckor innan han tog mod till sig och bjod ut mig pa en ol. Tydligen var jag "intimidating and out of his league", men jag sa till honom pa skarpen att jag tyckte om honom och sen vart det vi sedan dess. Nu har vi hangt ihop i 2,5 ar
Den har jag också fått höra ett antal gånger killar genom åren, och tycker den verkar ganska vanlig som anledning varför killkompisarna aldrig ens frågar en tjej dom är intresserad av ut.
Får väl hoppas på samma tur som dig då
Men helt ärligt, hur länge ska man avvakta innan man måste ta och inse att han inte är intresserad, om så nu skulle vara fallet?
Jag är som jag är på gott och ont, enligt min sambo ibland något för spontant...
Men har jag varit intresserad av något så har jag inte brytt mig om jag bör avvakta eller inte, känner jag för att skicka ett sms/ringa/höra av mig så gör jag det och dom inte intresserade av att höra av mig så får dom väl antingen säga ifrån eller stå ut om dom nu är för fega för att säga ifrån.
Men fortfarande är det ingen som sagt ifrån, däremot har jag varje gång slutat med att jag på någon vänster hamnat i ett förhållande även när jag egentligen inte tänkt att det ska gå så långt.
Jag tycker inte du ska ge upp! Absolut kan det vara bra att ha i bakhuvudet att han kanske inte är intresserad. Men om jag var du, jätteintresserad o verkligen kände något för honom så skulle jag ligga lite lågt. Men inte ge upp helt!
Vissa är ju lite trögare än andra och vissa sringer ju fort som attan när de blir intresserade, av rädsla för att bli sårade.. Finns ju sånna också! även om jag håller med de flesta i tråden att han verkar ganska ointresserad..
Och jag hade inte legat lågt utan snarare varit ännu tydligare, för dom som är så tröga brukar man behöva bokstavera det för oftast
Det knepigaste är att dessa killar brukar sedan inte alls vara så tröga när dom väl fattat att man verkligen är intresserad, men att få dom att förstå att någon verkligen är intresserade av dom är inte enkelt.
Haha det borde faktiskt det, tänk vad allt hade varit lättare om man visste precis vad man förväntas göra då man raggar på någon
Det finns faktiskt ett universalmetod för att ragga, gör det du känner för
Vad dom tycker är rätt är inte lika viktigt för den som inte tycker om dig som du är när du är glad, uppspelt och lite exalterad som man blir när man är småkär, vad ska den tycka om dig när du vaknar på morgonen den där dagen man helst drar täcket över huvudet och önskar man kunnat gå i ide ett par dagar och komma ut igen alldeles utvilad?
Gör inte saker svårare än vad dom är, om det inte skulle bli mer av det passa på att njuta av att vara lite småkär så länge
/Camilla