Här var det framför allt när jag först kom över. Båda tjejerna var ju hyfsat unga och det var ganska blatant hos veterinären "Så, när ska du boka in dem för kastrering?" Jag blev så himla paff eftersom jag aldrig fått frågan överhuvudtaget hemma i Sverige i och med att ingen av dem haft problem - här kom det upp vid en helt vanlig vaccinering.Jag har ofta blivit ifragasatt har i USA ... Sarskilt pa ostkusten. Jag borjar bara rabbla nagra research som visar pa negativa konsekvenser av kastrering sa slutar de prata om det sedan.
Nu har jag veterinarer med arbetande hundar som sjalva bara kastrerar nar det behovs sa ingen sager nagot till mig.
Bade min gamla rottis tjej och den jag har nu har dock kastrerats, Miss Mandy var 7-8 ar och Princess diva 9 ar och bada fick en constant lop cyckel sa det var bast att gora nagot.
Meeen, jag sa nej och nu med ett visst generationsskifte i veterinärsstaben har det aldrig kommit på tal "bara sådär". De ifrågasätter inte heller mitt val av färskfoder/barf längre.