J
JULILA
Jag har precis köpt häst. Yeey! Men nu kommer det jobbiga. När vi fick henne så märkte vi att hon hade jätte dåliga skor som tur fixade vår hovslagare det dirket men hon hade tydligen gått med dåliga skor i ca 8 veckor och inte varit igångsatt. Nu skulle ju jag sätta igång henne och då var hon lite stel men det försvann efter en kvart-tjugo minuters ridning. Sen har det gått upp och ner. Ibland har det blivit värre och ibland bättre.
Nu blev det jätte dåligt i veckan och hon har skrittat nu bara i tre dagar. Vi ska se om hon blivit bättre och om inte tillkalla veterinär.
Jag har haft henne i en månad nu och satt igång henne. Vad tror ni att det kan bero på? Hon är aldrig varm eller nått i kotorna eller någonstans på benen.. :/
Tycker ni att vi ska låta köpet gå tillbaka? Känner mig så förvirrad just nu..
// förstagångs hästägare
Nu blev det jätte dåligt i veckan och hon har skrittat nu bara i tre dagar. Vi ska se om hon blivit bättre och om inte tillkalla veterinär.
Jag har haft henne i en månad nu och satt igång henne. Vad tror ni att det kan bero på? Hon är aldrig varm eller nått i kotorna eller någonstans på benen.. :/
Tycker ni att vi ska låta köpet gå tillbaka? Känner mig så förvirrad just nu..
// förstagångs hästägare