M
My Beauty
Jag har ett problem, som jag tänkte att kanske ni bukar kunde kanske ge men svar på eller ge mig tips på om vad som kan vara anledningen.
Problemet är att på morgonen så är mitt 8:åriga sto svullen i alla fyra benen. Hon är värken halt, varm eller ömmar. Och när hon har gått ute under dagen så är hon normal storlek i benen igen då jag tar in henne.
Nu för ungefär 3 veckor sen så testade jag att nattlinda henne och det hjälper.
Men som jag själv tycker så ska man inte behöva natt linda henne om det inte är något som är fel.
Sen så är det några förändringar i hennes "liv" som har skett. Hon har flyttat till ett helt nytt stall. och går på ett bete där inga andra hästar har gått innan. alltså är inte betet riktigt hästbetet än.
Här är förändringarna:
¤ Från en box på 3 + 4 m till 3+3 m
¤ från torv till spån
¤ från gammalt häst bete till ett helt nytt bete.
¤ började med salt
Problemet är att på morgonen så är mitt 8:åriga sto svullen i alla fyra benen. Hon är värken halt, varm eller ömmar. Och när hon har gått ute under dagen så är hon normal storlek i benen igen då jag tar in henne.
Nu för ungefär 3 veckor sen så testade jag att nattlinda henne och det hjälper.
Men som jag själv tycker så ska man inte behöva natt linda henne om det inte är något som är fel.
Sen så är det några förändringar i hennes "liv" som har skett. Hon har flyttat till ett helt nytt stall. och går på ett bete där inga andra hästar har gått innan. alltså är inte betet riktigt hästbetet än.
Här är förändringarna:
¤ Från en box på 3 + 4 m till 3+3 m
¤ från torv till spån
¤ från gammalt häst bete till ett helt nytt bete.
¤ började med salt