L
Lindis
Hästen busa ihagen runt nyår och fick lite små sår och alla utom ett har läkt det sista vill inte alls. Har haft veterinären ut då precis när detta hänt då blev hästen lite krasslig ( hade infektion i kroppen som höll på att gå över). Det kan ju väl göra att det läker sämre eller? men han har ju ingen infektion nu. Fick speciella svampar att tvätta med och en salva och skulle vara lindad och motioneras som vanligt. Jag bad om "buta" men veterinären ansåg inte det behövdes då han såg pigg och fin ut.
Nu har det ju gått en tid och såret är ju bara ytligt men varar och vätskar sig speciellt när han rör på sig. Tänkte att jag kanske rört för mycket i det och rörde det inte på 2 dagar och då svullna bara benet upp igen. Vad kan man mer göra? Veterinären ville avvakta någon dag till nämligen. Jodpaxomslag kan det vara något? Någon med tips med vad jag kan göra med lille prinsen? så emottages dem varmt
Nu har det ju gått en tid och såret är ju bara ytligt men varar och vätskar sig speciellt när han rör på sig. Tänkte att jag kanske rört för mycket i det och rörde det inte på 2 dagar och då svullna bara benet upp igen. Vad kan man mer göra? Veterinären ville avvakta någon dag till nämligen. Jodpaxomslag kan det vara något? Någon med tips med vad jag kan göra med lille prinsen? så emottages dem varmt