Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta har vi gjort både barfat och kört Bravo, har inte varit klådfri för det. Mälarö färskfoder har det inte alltid hemma. Kruxet är att det inte finns vilt jämt så ibland fanns det inget alls. Blev för mycket hopp i hennes mat vill ha ett foder som finns alltid. Till godis äter hon renskav eller annat viltkött.
Då hon varit allergisk i två år så har vi redan uteslutit massa mat och vilt är det hon tål.
Det kvalstret hon är allergisk mot heter Accarus siro. Detta finns bara i hö och halm tex, alltså inte hemma hos mig. Hon badas dessutom ofta framför allt när hon varit i stallet.
Jag är ledsen att behöva rätta dig och har veterinären sagt att det bara finns i hö och halm så är det riktigt tråkigt. Förrådskvalster är ett av de vanligaste kvalstern vi har i hemmen. En öppnad fodersäck med torrfoder är fullt av dem bara på tre dagar. Du har massor av dem hemma. Läs längst ner på den här sidan:
http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomna...spindeldjur/spindeldjur/dammkvalster.227.html
Det finns ju olika allergifoder men eftersom det är förrådskvalser hon inte tål bör du titta efter ett färskfoder åt din hund. Hon får i sig massor av dem genom torrfodret.
Här är en till bra sida att läsa:
http://www.drbaddaky.no/midd_og_allergi_0
Fast förrådskvalster är ett samlingsnamn för flera olika sorters kvalster, varav ett är den sort som Apollos hund inte tål. Vid något enstaka tillfälle (i en engelsk fabrik) har foderpartier innehållit just den typen av foderkvalster, men det ska inte vara särskilt vanligt. Men det är annars sant som du skriver att den inte enbart förekommer i hö och halm, utan kan förekomma där all sorts säd och mjöl förvaras.
Men att det är ett av de vanligaste förrådskvalstren är inte samma sak att det är ett av de vanligaste att ha i hemmet. Just Acarus siro/mjölor är inte särskilt vanliga i hemmiljön. Det är framförallt inom lantbruk, i stall, i bagerier, etc. som mjölor är ett problem för allergiker.
Detta säger KB också, jag skulle inte behöva sanera hemmet speciellt.
Har precis pratat med KB och jag ska få magmedicin till hunden. Så nu får vi hålla tummarna att detta funkar.
Om hon nu är så allergisk över något i stallet. Måste du ha henne där? Och om du måste så kanske ett heltäckande täcke skulle vara en bra investering då den mesta mängden kvalster tas upp av huden hos hund.
Vad bra! Håller tummarna för er
Har du fått något bra schampo att tvätta hunden med? Det tar nämligen bort allergener som sitter i pälsen.
Har ett schampoo på recept som jag inte kommer ihåg namnet på.
Det är inte "bara" att klia sig. Där tycker jag de flesta tänker helt felt. Klåda är plågsamt.
Och veterinärer är alltför ofta optimistiska när det gäller klåda och allergi-behandlingar.